نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با انتقاد از کُند بودن روند ساخت مسکن در کشور گفت: امروز نه تنها اقشار کم درآمد بلکه طبقه متوسط جامعه نیز با چالش جدی برای تامین سرپناه مواجه هستند.

کاشف خبر / به نقل از خانه ملت ،رسول فرخی میکال در گفت و گو با خانه ملت، به وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن اشاره کرد و گفت: یکی از وعده‌های بسیار مهم دولت سیزدهم اجرای «قانون جهش تولید مسکن» و ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی بود که امیدهای بسیاری را در میان مردم ایجاد کرد. اما متاسفانه به دلیل‌عدم همکاری بانک‌ها و ناهماهنگی در بدنه دولت و دستگاه‌های اجرایی سرعت پیشرفت کار کُند و با موانعی رو برو شده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه یکی از چالش‌های اساسی طرح نهضت ملی مسکن تامین زمین و پرداخت تسهیلات بانکی است عنوان کرد: بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی دارای زمین مانند منابع طبیعی و اوقاف همکاری مناسبی با وزارت راه و شهرسازی ندارند. از این رو رئیس جمهور باید با ایجاد هم افزایی، دستگاه‌ها را به میدان آورده و ملزم به اجرای قانون کند چرا که طبق قانون جهش تولید مسکن دستگاه‌هایی اجرایی مکلفند اراضی تحت مالکیت خود را به درخواست وزارت راه و شهرسازی برای ساخت واحدهای مسکونی در اختیار این وزارت خانه قرار دهند.
این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: در حوزه انتخابیه بنده (لاهیجان و سیاهکل) کماکان با گذشت بیش از یک سال و نیم از اجرای قانون با مشکل تامین زمین برای ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن مواجه هستیم و این موضوع را بارها به مسئولان مربوطه تذکر داده و پیگیری کردیم. مردم دائما به ما مراجعه کرده و به حق پیگیر اجرای طرح مذکور هستند.

فرخی میکال با تاکید بر اینکه به دلیل‌عدم ساخت مسکن در سال‌های گذشته و برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار ملک، با رشد فزاینده و سرسام‌آور اجاره بها مواجه هستیم، تصریح کرد: گرانی کرایه خانه داد مردم را در آورده است. امروز نه تنها اقشار کم درآمد و وضعیف بلکه طبقه متوسط جامعه نیز با چالش جدی برای تامین سرپناه مواجه هستند. برای برون رفت از مشکلات، رئیس جمهور باید مسئولان را وارد میدان کرده و با ایجاد هماهنگی وعده ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را محقق کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان