کاشف خبر / به نقل از ایسنا، نشستن به مدت طولانی با افزایش موارد نگران‌کننده‌ای از شرایط نامطلوب سلامتی مانند سلامت ضعیف قلب، دیابت، افزایش وزن، زوال‌ عقل و سرطان‌های متعدد مرتبط است. حتی اگر به‌ طور منظم ورزش کنید، نشستن طولانی‌مدت و سایر رفتارهای بی‌تحرکی می‌تواند سلامت شما را تضعیف کند.

به نقل از ارث، هنوز مشخص نیست برای جلوگیری از خطرات جدی سلامتی باید چه اندازه تحرک داشت و چه اندازه کمتر نشست.

اکنون فیزیولوژیست‌های ورزشی در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا یک راه حل بالقوه را شناسایی کرده‌اند. کارشناسان گزارش کردند که تنها پنج دقیقه پیاده‌روی در هر نیم ساعت نشستن می‌تواند برخی از مضرترین اثرات نشستن طولانی‌مدت را جبران کند.

این بررسی اولین مطالعه‌ای است که بیش از ۲ یا سه فعالیت مهم برای کاهش نشستن طولانی‌مدت را مورد بررسی قرار می‌دهد. محققان پنج سناریوی مختلف از جمله یک دقیقه پیاده‌روی بعد از هر ۳۰ دقیقه نشستن، یک دقیقه بعد از ۶۰ دقیقه، پنج دقیقه بعد از ۳۰ دقیقه، پنج دقیقه بعد از ۶۰ دقیقه و عدم پیاده‌روی را آزمایش کردند.

در نهایت این مطالعه نشان داد موثرترین راه‌ حل پنج دقیقه پیاده‌روی به ازای هر ۳۰ دقیقه نشستن است.

محققان خاطرنشان کردند: این تنها حرکتی بود که به‌ طور قابل‌ توجهی قند و فشار خون را کاهش داد.

برای مثال پنج دقیقه پیاده‌روی به ازای هر ۳۰ دقیقه نشستن به تنظیم واکنش شرکت‌کنندگان به وعده‌های غذایی بزرگ کمک می‌کند و افزایش قند خون را تا ۵۸ درصد در مقایسه با نشستن طولانی‌مدت کاهش می‌دهد.

هر مقدار پیاده‌روی در مقایسه با نشستن در تمام روز و بدون حرکت، با فشار خون پایین‌تر و پیاده‌روی و همچنین بهبود قابل‌ توجه خلق‌ و خوی و خستگی کمتر همراه بود.

آنچه که اکنون می‌دانیم این است که برای سلامتی مطلوب علاوه بر ورزش روزانه، باید به‌ طور منظم در محل کار حرکت کرد.

اگرچه ممکن است غیر عملی به نظر برسد اما یافته‌های دانشمندان نشان می‌دهد حتی مقدار اندکی پیاده‌روی در طول روز کاری می‌تواند به‌ طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌های مزمن را کاهش دهد.

نتایج این تحقیق در مجله Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان