وزیر نفت گفت: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که تامین گاز بخش خانگی دچار مشکل شود؛ همکاران ما در بخش بازرسی شرکت گاز سرکشی می کنند، از بخش دولتی شروع کردیم، هر جایی که مصرف غیر متعارف باشد تذکر می دهیم، اگر رعایت نکنند قطع خواهیم کرد.

کاشف خبر / به‌ نقل از  ایسنا، جواد اوجی، امروز در گفت‌وگویی تلویزیونی با بیان اینکه از فردا به خصوص در استان های شمال و شمال شرق کشور با کاهش دمای شدید مواجه خواهیم بود و دمای هوا تا منهای ۱۵ درجه کاهش خواهد یافت و ماندگاری این کاهش دما و سرما نیز کار را سخت تر می‌کند، اظهار کرد: باتوجه به اینکه همکاران ما در وزارت نفت و شرکت ملی گاز با آماده باش روی سکوها، میادین بخش بالادست، بخش پایین دست، پالایشگاه‌ها و خطوط لوله ها فعال هستند، شبکه گاز فعال است.

وی با اشاره به روند صعودی مصرف گاز در کشور، گفت: در شرایط فعلی بیش از ۶۳۰ میلیون متر مکعب رکورد مصرف را شاهد بودیم و احتمال دارد در روزهای سرد به ۶۵۰ میلیون مترمکعب برسد. در هیچ کشوری این میزان مصرف در بخش خانگی  و تجاری وجود ندارد، قطعا ما معتقدیم که رقم زیادی از این عدد ۶۳۰ میلیوم متر مکعب اسراف می شود.

وزیر نفت با بیان اینکه خواهش من از همه هموطنان این است که یاری کنند تا ما بتوانیم این نعمت الهی را به دست همه هموطنان در شمال شرق، غرب کشور، استان های مرزی در انتهای خطوط گازرسانی برسانیم، اظهار کرد: از همه هموطنان درخواست کاهش مصرف داریم، قطعا بازرسان و همکاران شرکت ملی گاز سرکشی های ۲۴ ساعته خواهند داشت و با تدابیری که اندیشیدیم و همکاری مردم انشاالله هیچ اتفاقی در بحث قطع گاز نخواهیم داشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان