گروه : اجتماعی

دکتر غلامعلی محمدی در نشست هم‌اندیشی تدوین راهکارهای اشتغال‌زایی در زندان‌ها گفت: موضوع اصلاح و تربیت زندانیان ماموریت اصلی ماست. بنابراین علاوه بر اقدامات فرهنگی باید شاهد اشتغال پایدار در زندان‌ها باشیم که خود تاثیر مستقیم در بازسازگاری مددجویان دارد و موجب کاهش نرخ بازگشت مجدد به زندان می‌شود.

کاشف خبر / به نقل  پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، اولین نشست از سلسه‌نشست‌های تخصصی پیرامون توسعه اشتغال در زندان‌ها در راستای تحقق سند تحول قضایی و تدوین راهکارهای لازم در امر اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان که قرار است در قالب طرح «بامداد» به انجام برسد، با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و جمعی از مسئولین شامگاه امروز، ۲۴ فروردین در استان گیلان برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر غلامعلی محمدی با اشاره به جریان اشتغال‌زایی در زندان‌ها گفت: در سند تحول قضایی و برنامه تحولی قوه قضائیه، اشتغال و حرفه‌آموزی به طور جد مورد توجه است. ضمن اینکه موضوع اصلاح و تربیت زندانیان از مهمترین ماموریت‌های اصلی ماست. اعتقاد راسخ داریم که علاوه بر اقدامات فرهنگی باید شاهد اشتغال پایدار در زندان‌ها باشیم که خود تاثیر مستقیم در اجتماع‌پذیری و بازسازگاری اجتماعی مددجویان دارد و موجب پایین آمدن نرخ بازگشت مجدد به زندان می‌شود.

• تقدیر از اهتمام نمایندگان مجلس در کمک به اشتغال زندان‌ها

وی افزود: ایجاد اشتغال پایدار برای زندانی کمک به تأمین معیشت خود او و خانواده آنان است و موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی آنان هم می‌شود. بنابراین در صدد هستیم در سال جاری و مبتنی بر شعار سال، با استفاده از همه ظرفیت‌ها از جمله خیرین، تسهیلات بانکی، گروه‌های مردمی، بخش خصوصی و غیره این بخش را تقویت بخشیم.

رئیس سازمان زندان‌ها با تقدیر از نمایندگان مجلس بخاطر معافیت مالیاتی سرمایه‌گذاران بخش اشتغال در زندان‌ها تأکید داشت: جای تقدیر دارد که تسهیلات خوبی را در بودجه سال ۱۴۰۱ درنظر گرفته‌اند و برای اولین بار است کسانی که می‌خواهند در زندان‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، سود حاصل از تولید آنان معاف از مالیات است و این اقدامی موثر و با اهمیت خواهد بود.

• امیدواریم بتوانیم بیکاری زندانیان را به حداقل برسانیم

وی همچنین با اشاره به انتخاب زندان‌های استان گیلان بعنوان پایلوت طراحی طرح اشتغال‌زایی گفت: استان گیلان به دلیل قابلیت‌های منحصری که دارد به عنوان استان نمونه در این طرح انتخاب شده و این برنامه را با همکاری معاونت راهبردی قوه قضائیه شکل داده و برای اولین بار اجرا خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم بیکاری زندانیان را به حداقل برسانیم. بنابراین درتلاشیم در این استان با ارتباط خوب زندان‌ها و مراجع قضایی، طرح را به شکل مناسب عملیاتی کنیم و به دیگر استان‌ها تسری دهیم.

گفتنی است؛ سازمان زندان‌ها به منظور اجرای سند تحول قضایی و رفع چالش‌های موجود، با انتخاب زندان‌های استان گیلان بعنوان پایلوت، در اولین گام و طی این نشست تخصصی با حضور مسئولان مختلف راهکارهای لازم را برای تحول زندان‌ها در امر «اشتغال مولد و پایدار» و همچنین «حرفه آموزی» زندانیان و خانواده آنان درقالب طرح «بامداد» (برنامه‌ریزی، اشتغال، مددجویان و دادگستری) مورد بررسی قرار داده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان