گروه : اجتماعی

رئیس سازمان زندان‌ها در نشست هم‌افزایی توسعه اشتغال در زندان‌ها گفت: لازمه این طرح ایجاد انگیزه روحی و کرامت در زندانیان و در کنار آن نیز لزوم آموزش برای آنهاست. باید نگرش به زندانی را تغییر دهیم.

کاشف خبر / به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، دکتر غلامعلی محمدی در پایان نشست تخصصی توسعه اشتغال در زندان‌ها که امشب، ۲۴ فروردین در استان گیلان و به منظور تدوین راهکارهای لازم در امر اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان در قالب طرح «بامداد» شکل گرفت، ضمن تقدیر از حاضرین در نشست، گفت: من معتقدم به اینکه ما می‌توانیم و غیرممکن وجود ندارد. تجربه ۴۳ سال انقلاب اسلامی نشان داده است که هرجا عزم و اراده جدی وجود داشته، توانسته‌ایم کارهای بزرگی نشان دهیم که مثال آن موضوعاتی مثل نانو، هسته‌ای، دفاعی، پزشکی و همین تولید واکسن کروناست.

· طرح اشتغال در زندان‌ها طرحی راهبردی است

وی افزود: در حوزه اقدامات تحولی در زندان نیز برهمین عقیده هستیم چرا که طرح راهبردی است و هیچ کار اصلاحی در زندان بهتر از اشتغال نیست چون به آن هویت می‌دهد.

محمدی همچنین اعتقاد داشت: لازمه این طرح ایجاد انگیزه روحی و کرامت در زندانیان و در کنار آن نیز لزوم آموزش برای آنهاست. باید نگرش به زندانی را تغییر دهیم و بر این باور باشیم که زندانی یک فرصت است نه تهدید. زنجیره اقتصادی را باید ایجاد کنیم و لازمه آن نیز هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی در استان است.

· طرح تشویقی برای زندانبانان ایجاد می‌شود

 رئیس سازمان زندان‌ها خاطرنشان ساخت: نظام تشویقی نیز برای زندانبان‌های عزیز هم خواهیم داشت تا با انگیزه لازم پای این طرح بیایند بلکه به نحو بهتر عملیاتی شود. تدبیری هم باید برای اخذ ضمانت از زندانیان اتخاذ شود که طرح ما را ابتر مواجه نکند.

وی در پایان نیز گفت: مهمترین شاخص ما در این طرح ایجاد درآمد برای زندانیان است. همه کسانی که در این طرح وارد می‌شوند بدون تردید گره‌ای از کار یک انسان بازخواهند کرد.

گفتنی است این نشست با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و جمعی از مسئولین در استان گیلان به عنوان استان پایلوت در طرح توسعه اشتغال در زندان‌های کشور برگزار شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان