گروه : اجتماعی

دکتر غلامعلی محمدی در سفر به گیلان و با حضور در زندان مرکزی این استان (لاکان رشت) از نزدیک در جریان روند اشتغال مددجویان در این مرکز قرار گرفت.

کاشف خبر / به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، دکتر غلامعلی محمدی با حضور در زندان لاکان رشت از این مرکز بازدید و با حضور در بخش‌های مختلف، روند رسیدگی به مددجویان و همچنین فعالیت آنان در امور اشتغال و حرفه‌آموزی را مورد بررسی و سرکشی قرار داد.

رئیس سازمان زندان‌ها در این بازدید که بعد از ظهر امروز، ۲۴ فروردین‌ماه صورت گرفت، در کارگاه‌های مختلف اشتغال و کارآموزی زندان مرکزی گیلان حضور یافت و آخرین وضعیت اشتغال در این ندامتگاه را از نزدیک مشاهده کرد.

محمدی در بازدید از سوله اشتغال ۱۷۰۰ متر مربعی که مراحل ساخت خود را برای بهره‌برداری در خردادماه پشت سرمی‌گذارد، گفت: زندان بهترین فرصت برای صاحبان مشاغل و سرمایه‌گذاران است که اشتغال را توسعه دهند و دست به تولید بزنند چرا که در این اینجا شرایطی برای آنان فراهم آمده است که نه‌تنها مالیاتی نخواهند پرداخت بلکه از امکانات مختلف مثل نیروی کار، آب، برق و غیره نیز استفاده خواهند کرد.

وی همچنین در ادامه به گفتگو با برخی مددجویانی نشست که توانسته‌اند در زندان گواهینامه حرفه‌آموزی کسب کنند.

حضور در کتابخانه و تأکید بر عرضه ادبیات داستانی دفاع مقدس برای مددجویان و نیز از سرکشی از سایر کارگاه‌ها، آشپزخانه و اندرزگاه قرآنی و غیره در این بازدید صورت گرفت.

گفتنی است؛ بازدید رئیس سازمان زندان‌ها از زندان مرکزی گیلان (لاکان رشت)، پیش از برگزاری اولین نشست تخصصی مدیران سازمان زندان‌ها و جمعی از مسئولین کشور در ارتباط با توسعه اشتغال مددجویان که امشب به میزبانی رشت برگزار می‌شود، به انجام رسید.

سازمان زندان‌ها به منظور اجرای سند تحول قضایی و رفع چالش‌های موجود، با انتخاب زندان‌های استان گیلان بعنوان پایلوت، قرار است در اولین گام امشب با حضور مسئولان مختلف و با برگزاری نشست تخصصی، راهکارهای لازم را برای تحول زندان‌ها در امر «اشتغال مولد و پایدار» و همچنین «حرفه آموزی» زندانیان و خانواده آنان درقالب طرح «بامداد» (برنامه‌ریزی، اشتغال، مددجویان و دادگستری) مورد بررسی قرار دهد.

غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها، صاحبکار خراسانی معاون راهبردی قوه قضائیه، جمشیدی عضو حقیقی ستاد راهبردی سند تحول قضایی، ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت، عباسی استاندار استان گیلان، حجت‌الاسلام حاج‌آقا خلیلی رئیس‌کل دادگستری استان گیلان، جمعی از نمایندگان مجلس و غیره در این نشست حضور دارند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان