گروه : دسته‌بندی نشده

فرماندار شهرستان لاهیجان گفت : کمبود مراکز تبدیلی و فرآوری چای را از دلایل عدم توان رقابت این محصول با برند های جهانی دانست و افزود: تولید محصول با ترکیب علوم سنتی و مدرن باید در موضوع چای مورد استفاده قرار گیرد.

یونس محمودی در نشست میز ملی چای با اشاره به نقش چای در گردشگری و اهمیت این صنعت افزود : صنعت چای می تواند با حضور سرمایه گذاران خارجی و گردشگران موجب تقویت بستر گردشگری در این خطه شود.

وی چای را طلای سبز عنوان کرد و گفت: دولت تلاش کرده تا طی سالیان اخیر با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت تولید، صنعت چای به عنوان یکی از محورهای تولید استان نهادینه شود.

فرماندار لاهیجان ایجاد انگیزه در میان چایکاران و صاحبان مشاغل را از عوامل مهم رونق تولید چای دانست و گفت: ارتقا این صنعت با همدلی و همسویی ملی، استانی و شهرستانی امکان پذیر است.

محمودی خاطر نشان کرد: پرداخت به موقع مطالبات چایکاران، رفع موانع تولید و ایجاد بستر های لازم برای افزایش محصول چای، نشان از اهمیت صنعت چای برای دولت دارد.

محمودی افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای و کاهش هزینه های کاشت، داشت و برداشت را مهمترین سیاست صنعت چای بر شمرد و گفت: رفع پدیده قاچاق در حوزه چای موجب رفع دغدغه سرمایه گذاران و چایکاران خواهد شد./ایرنا

تصاویر سید احمدرضا کیایی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان