گروه : دسته‌بندی نشده

فرماندار شهرستان لاهیجان بر ضرورت تهیه بانک اطلاعات شهرستان شامل نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات بخش دولتی و خصوصی برای بهره گیری در مواقع بحران تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر ، یونس محمودی، فرماندار لاهیجان در جلسه ستاد بحران این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید، با تاکید بر اهمیت موضوع پیشگیری و مقابله برای ستاد بحران، گفت: سیاست های مدیران در پیش، هنگام و بعد وقوع بحران می تواند حائز اهمیت باشد.

وی خواستار شناسایی و رفع موانع ستاد بحران لاهیجان شد و افزود: خروج مدیران از شهرستان باید با هماهنگی فرماندار باشد.

فرماندار لاهیجان به لزوم روشن و در دسترس بودن تلفن های همراه مدیران اشاره کرد و افزود: مسئولان در هر لحظه باید پاسخگو باشند.

محمودی با تاکید بر ضرورت تهیه بانک اطلاعات لاهیجان و بخش های مختلف این شهرستان به صورت جداگانه و به تفکیک اضافه کرد: بانک اطلاعات از نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات بخش دولتی و خصوصی بایستی تهیه شود.

وی با اشاره به اینکه مدیران نباید فقط به داشته های خود تاکید کنند، گفت: باید پیش از وقوع بحران تمهیدات هرگونه مدیریت بحرانی توسط مدیر مربوطه اندیشیده شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان به حفظ تعامل بین مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرد و افزود: تمهیدات لازم برای تامین آرد و سوخت مورد نیاز نانوایی ها در فصل سرد سال دیده خواهد شد.

محمودی تامین امکانات معیشتی برای تجهیز انبار هلال احمر را مورد تاکید قرار داد و افزود: در زمان بحران، نداشتن امکانات معنا ندارد.

وی به تجهیز دستگاه های عضو ستاد بحران به صورت دقیق، حقیقی و اصولی در سطح بخش ها و شهرها اشاره کرد و افزود: در زمان وقوع بحران می توان از وجود دهیاران، بسیجیان و ذی نفوذان اجتماعی در سطح روستاها استفاده نمود.

فرماندار لاهیجان مرخصی ها و ماموریت های طولانی مدت راننده های ماشین های سنگین به خارج استان را ممنوع قلمداد کرد و گفت: بازگشایی راه های اصلی و مواصلاتی اولویت ما در زمان بارش برف است.

محمودی به جانمایی و بررسی محل فرود احتمالی بالگرد در شهرستان لاهیجان تاکید کرد و گفت: با تغییر در سیاست ها و شرح وظایف اعضای ستاد بحران، هر یک از مدیران، مسئولیت سنگین تری را نسبت به قبل خواهند داشت.

نماینده عالی دولت در لاهیجان با تاکید بر اینکه در صورت اجرا نشدن مصوبات ستاد بحران، برابر قانون با مدیران متخلف برخورد خواهد شد، خاطر نشان کرد: وضعیت هواشناسی شهرستان فورا به اطلاع اعضای شورای تامین، معاونین فرماندار و بخشداران، جهت صدور هشدارهای لازم ارسال شود.

محمودی به بررسی دهانه ی پل ها در روستاها و رفع مسدودی های احتمالی آنها تاکید کرد و گفت: شهرداری های لاهیجان و رودبنه، همواره به فعال بودن دریچه های جمع آوری آب های سطحی نطارت داشته باشند.

وی افزود: شناسایی و قطع درختان کهنه و در خطر سقوط، می تواند به باز بودن راه ها، جاده ها و خیابان ها در زمان بحران و تسریع در خدمت رسانی به مردم، کمک کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان