گروه : دسته‌بندی نشده

هم زمان با شیوع کرونا در استان و از ابتدای اسفند ماه سال تا کنون بیش از ۷ هزار ماموریت توسط اورژانس گیلان به انجام رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا)؛ از ابتدای مشاهده اولین مبتلایان به ویروس کرونا در ابتدای اسفند ماه تا کنون ۷ هزار و ۵۸۲ مأموریت توسط اورژانس گیلان انجام شده است.

دکتر پیمان اسدی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان با اشاره به ثبت بیش از ۸۰ هزار تماس با مرکز اورژانس گیلان، گفت: از ابتدای مشاهده اولین مبتلایان به ویروس کرونا ۷ هزار و ۵۸۲ مأموریت توسط اورژانس گیلان انجام شده است.

دکتر پیمان اسدی با اشاره به آماده باش ۶۲ پایگاه اورژانس گیلان جهت مقابله ویروس کرونا، اظهار کرد: نحوه برخورد با بیماران مبتلا به ویروس کرونا به پرسنل اورژانس ابلاغ شد و مرکز eoc و mcmc اورژانس گیلان به حالت آماده باش کامل در آمد.

وی به افزایش ۴۵ درصدی مأموریت‌های اورژانس گیلان در این مدت اشاره و تاکید کرد: شهروندان فقط برای موارد اورژانسی با ۱۱۵ تماس بگیرند و در صورت نیاز به مشاوره در خصوص ویروس کرونا با شماره ۴۴۰۱ تماس حاصل نمایند.

وی با بیان اینکه در شهر رشت ۴ دستگاه آمبولانس برای حمل بیماران مشکوک به کرونا اختصاص داده شده است، گفت: در شهرستان‌هایی که کد دوم دارند، این آمبولانس ها به عنوان آمبولانس‌ پشتیبان در نظر گرفته شد .

رییس اورژانس گیلان ضمن معرفی شماره ۴۴۰۱ جهت پاسخ به سولات شهروندان اضافه کرد: چنانچه شهروندان علائم خاصی، همچون تنفس سخت، تب بالا، سرفه های مکرر خشک دارند با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته، در صورت داشتن ماسک آنرا بر روی صورت بیمار گذاشته و وی را در وضعیتی که قادر به تنفس راحت‌تر باشد قرار دهند.

وی در خصوص افراد پرخطر توضیح داد:افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند،افرادی که پیوند اعضا انجام داده اند، افرادی‌ که در حال شیمی درمانی بوده و افرادی با بیماری‌های خاص(قلبی، فشار خون بالا و دیابتی ها) افراد پرخطر بوده و مستعد ابتلا به ویروس کرونا هستند و باید بیشتر رعایت کنند.

این مقام مسوول در خاتمه از پرسنل خدوم و زحمتکش اورژانس پیش بیمارستانی که خستگی ناپذیر خط مقدمان جبهه سلامت هستند و ۲۴ ساعته در شرایط سخت کنونی در حال خدمت رسانی به ملت شریف هستند تشکر و قدردانی نمود

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان