گروه : دسته‌بندی نشده

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی لاهیجان ضمن تبریک فرارسیدن سال نو گفت: مشارکت و همدلی می تواند جامعه را به سمت مطلوب شدن پیش ببرد.
به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر ؛نگار نادری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان طی پیامی سال نو را تبریک گفت. در این پیام آمده است:
آخرین روزهای اسفند است. پایان سالی که کووید ۱۹ یکه تازی می کند . دیگر بحث سال ، ماه ، و روز نیست ، زمین خسته است و آزرده؛ او بهار را منتظر نشسته است تا رخ بنماید. وام می گیرم از شعر کدکنی : “مرغکی با ترنمی بیدار ،می زند نغمه ،نیست معلوم ،آخرین شِکوِه از زمستان است ، یا نخستین ترانه بهار؟ ”
کووید ۱۹ تیشه به ریشه روابط انسانی و اجتماعی زده و هوای حوصله ها ابری ست . برای حفظ سلامتی جامعه و پیشگیری از شیوع این بیماری گسترده و خطرناک مراکز آموزشی و هنری تعطیل شده است . این روند به اقتضای سلامت و وضعیت فراگیر این بیماری ادامه دارد . فعالیت صنوف فرهنگی هنری در زمان آغاز بهار همواره نشان پویایی و پیام آور شادی بوده که اکنون خاموش شده است . بی شک تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری مشکلاتی را برای صنف فرهنگ و هنر بوجود آورده اما این قشر ثابت نموده است هیچگاه نگاه در آمدزایی صرف نداشته و در این بحبوبه فراگیری بیماری قطعی ترین راه برای مبازه با ویروس که همانا کاهش اجتماعات ،همکاری و مشارکت را برای حفظ سلامتی خود و جامعه انتخاب کرده است . جا دارد به بهانه نو شدن سال وفر ارسیدن بهار مراتب سپاسگزاری خود را از قشر صبور و اندیشمند فرهنگ و هنراعلام نمایم . امیدوارم بزودی حال کشور مان ایران و استانمان گیلان و شهرمان لاهیجان خوب شود. هر از دست دادنی بدست آوردنی هم خواهد داشت .این روزهای تاریک می گذرد و روزهای روشن و شفاف خواهد رسید وشاهد رویدادهای قشنگ ، خلاق و پویای هنری و فرهنگی خواهیم بود .
برای اینکه چرخه بیماری متوقف شود نیاز به مشارکت ، وجدان و همکار ی است . همدلی و مشارکت می تواند جامعه را به سمت مطلوب شدن پیش ببرد . مشکلات همگانی را نمی توان جزیره ای یا به دلخواه حل نمود. بهترین راه توقف این ویروس و خارج شدن از این بحران ادامه روندرعایت بهداشت و مراقبت های فردی و جمعی است . از همه فرهنگ دوستان خواستارم تا بهبود وضعیت به قرنطینه خانگی ادامه دهند . در خانه ماندن فرصت مناسب برای مطالعه کتابهای نخوانده ، مرور کتابهای خوانده و هر کار بر زمین مانده که مشغله زندگی اجازه اتمام آنرا نداده است را فراهم کرده است . قرنطینه در خانه و ماندن در کنار ی آنانی که دوستشان داریم و ارتباط با یکدیگر توسط فضای مجازی امن ترین راه مقابله با ویروس خطرناک کرونا و متوقف کردن شیوع این بیماری است . امیدوارم این شبهای تلخ که ” گل از برگ و برگ از باد و باد از ابر میترسد ” تمام شود وسال جدید سال نیک اندیشی باشد . سال پاکی روان ، سال خرد و اندیشه ، سال خوب شدن حال دلها . حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان