مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: از فردا با تقویت سامانه بارشی و سرد، روند کاهش دما و بارندگی شدید و خیلی شدید و وزش باد شدید و رعد و برق و تگرگ و در ارتفاعات بارش برف تا پنجشنبه پیش بینی می شود.

محمد دادرس آسمان گیلان را نیمه ابری تا ابری و مه آلود دانست و اظهار کرد: کمینه و بیشینه دمای هوای استان بین پنج تا ۲۲ درجه سلسیوس در نوسان است.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده فعالیت توده هوای کم و بیش ناپایدار در منطقه دانست و افزود: شرایط برای ابرناکی و بارش پراکنده و وزش باد و رعد و برق مهیاست.

مدیرکل هواشناسی گیلان، از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی و تشدید فعالیت سامانه بارشی خبر داد و تصریح کرد: به تدریج از فردا با تقویت سامانه بارشی و سرد، روند کاهش دما و بارندگی شدید و خیلی شدید و وزش باد شدید و رعد و برق و تگرگ و در ارتفاعات بارش برف تا پنجشنبه پیش بینی می شود.

دادرس با اشاره به کاهش چهار تا هشت درجه ای متوسط دمای هوای استان، گفت: احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و جاری شدن سیلاب و خسارت به محصولات کشاورزی و برخورد صاعقه وجود دارد.

وی با بیان اینکه طی عصر و شب پنجشنبه شاهد کاهش ناپایداری ها و روند کاهش ابر خواهیم بود، خاطرنشان کرد: از اواخر وقت پنجشنبه لغایت صبح جمعه در ارتفاعات پدیده یخبندان دور از انتظار نیست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان