گروه : دسته‌بندی نشده

استاندار گیلان راهبرد اقتصاد مقاومتی را مورد تأکید رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و دولت تدبیر و امید خواند و گفت: این سیاست کلان و مهم که راهگشای کشور است، با تأکید بر رونق تولید محقق می شود.

به گزارش پایگاه  خبری کاشف خبر؛ دکتر ارسلان زارع روز پنجشنبه در جریان بازدید از یکی از واحدهای تولید محصولات لبنی استان واقع در شهر صنعتی رشت و در نشست با مدیران این مجموعه، با بیان این مطلب افزود: برای تحقق منویات رهبری و شعار سال ، این شرکت صنایع لبنی با افزایش فعالیت‌های خود توانسته رویکردی توسعه محور را دنبال کند.

وی با تاکید بر لزوم هدف گذاری میان مدت این مجموعه برای تامین حداکثری در بازارهای داخلی اظهار داشت: باید با تلاش مستمر ، ظرفیت اسمی تولید در این شرکت صنایع لبنی محقق شود.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: رعایت بهداشت، توجه به استانداردها و کیفیت تولیدات از دیگر مسائل مهمی است که رضایت عمومی را به دنبال دارد و باید به این سه اصل به صورت ویژه توجه کرد.

استاندار گیلان ادامه داد: کیفیت افزایی و بازاریابی صحیح می‌تواند امکان تسلط بر بازارهای مصرف را بیش از پیش به دنبال داشته باشد و باید این مولفه ها ، مورد توجه قرار گیرد.

دکتر زارع گیلان را دارای ظرفیت‌های ممتازی در حوزه های کشاورزی و دامپروری خواند و گفت: تامین بخشی از شیر مورد نیاز صنایع شیر گیلان از خارج از استان ، از مشکلاتی است که میتوان با توسعه بخش دامپروری، نسبت به رفع آن اقدام کرد.

وی همچنین احداث و راه اندازی صنایع دامپروری در گیلان را گامی مهم در جهت حل مشکل کمبود شیر، تامین گوشت مورد نیاز استان و نیز ایجاد اشتغال برای افراد بومی عنوان و بر ضرورت پیگیری اجرای این طرح در استان تاکید کرد.

دکتر زارع یادآور شد: به سبب توانمندی این مجموعه تولیدی و رضایت مصرف کنندگان، انتظار می رود که این شرکت صنایع لبنی با برنامه‌ریزی دقیق و هم افزایی با دستگاه‌های اجرایی، بتواند در بازار تولید نقش آفرینی بیشتر و نیز ارزآوری فزون تری داشته باشد .
گفتنی است در جریان بازدید استاندار گیلان از این شرکت تولید محصولات لبنی، از دو محصول ماست خامه ای محلی و پنیر سیاهمزگی رونمایی شد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین از چند واحد تولیدی واقع در شهر صنعتی رشت بازدید و به صورت میدانی به مشکلات و درخواست‌های شماری از تولیدکنندگان فعال در این مجموعه ها رسیدگی کرد.

شرکت تولید محصولات لبنی، کارخانه تولید انواع حوله و نیز شرکت تولید دستمال های بهداشتی و آرایشی از مجموعه هایی بودند که امروز استاندار گیلان با همراهی شماری از مدیران کل استان، از آنها بازدید کرد.

کارخانه تولید انواع حوله ، سالانه دو هزار و ۳۲۵ تن ظرفیت تولید دارد و برای ۵۰ نفر شغل پایدار ایجاد کرده و هم اکنون با ۳۰ درصد ظرفیت خود به تولید مشغول است.

کارخانه تولید محصولات لبنی با تولید سالانه ۱۳۶ هزار و ۸۰۰ تن، هم اکنون با حدود ۲۵ درصد از ظرفیت اسمی خود نسبت به تولید محصولات لبنی فعالیت دارد و در این مجموعه ۲۰۶ نفر مشغول کار هستند.

شرکت تولید دستمال های بهداشتی و آرایشی نیز با تولید سالانه ۱۶۶ میلیون عدد، در حال حاضر با حدود ۲۰ درصد ظرفیت اسمی فعال است و ۶۵ نفر در آن اشتغال دارند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان