گروه : دسته‌بندی نشده

نشست مشترک مدیریت شهری بمناسبت گرامیداشت ۲۷ آذر سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه با حضور حجت الإسلام والمسلمین سلیمانی امام جمعه شهرستان لاهیجان ، جمعی از روحانیون به نام و پیشکسوت و تعدادی از روسای دانشگاههای لاهیجان ، رئیس و معاونت حوزه علمیه و شهردار لاهیجان عصر روز گذشته در محل شورای شهر برگزار شد .

جواد نجار تمیزکار رئیس شورای شهر لاهیجان باتبریک هفته پژوهش وگرامیداشت یاد وخاطره آیت اله شهید دکتر مفتح وروز وحدت حوزه ودانشگاه گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی مسئله اسلامی کردن دانشگاهها از سوی همه مسئولین مورد تأکید بوده است و در این میان اندیشه های امام راحل ما در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه مورد تأکید بوده است . از جمله وحدت اخلاقی ،معرفتی ، ساختاری و ایدئولوژی و مبانی نظیر این بوده که در کنار علم اندوزی ما تربیت هم در دانشگاه داشته باشیم .

وی گفت : همواره فرهنگ اسلامی و آموزه های دینی در محیط دانشگاهی در نظام مقدس اسلامی برای دانشگاهها و جوانان ما حائز اهمیت بوده و این مهم مورد تأکید مسئولین نظام بوده که همواره آموزه های دینی در کنار مطالعات علمی قرار گیرد و آن دو بالی که انسان را به تعالی می رساند علم و دین است .
وی با بیان اینکه دانشگاه یکی از مظاهر تجدد است ، افزود : آنچه مسلم است دانشگاه علاوه بر محیط علمی باید محیط تربیتی باشد و به فرموده امام راحل (ره )، اگر تربیت صحیح در دانشگاهها صورت گیرد و جوانان در دانشگاها با فرهنگ اسلامی تربیت شوند انسانهایی آراسته با کمالات و فضایل اخلاقی از دانشگاه بیرون می آید و جامعه متحول می شود .
وی گفت : اساتید حوزه و دانشگاه می توانند با توجه به آموزه های دینی و مطالعات علمی به حل مشکلات مردم بپردازند و به همین دلیل هم توقع جامعه از اساتید حوزه و دانشگاه بسیار زیاد است .

جواد نجار تمیزکار گفت : در سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه این افتخار را داریم که در خدمت روحانیون پیشکسوت و اساتید و بزرگان دانشگاه باشیم و از همه عزیزان استمداد می طلبیم، مدیریت شهری را در پیشبرد برنامه های فرهنگی ، اجتماعی، علمی یاری رسانند .

وی گفت : یقیناً با تمام تلاشهای صورت گرفته کاستی های داریم و امیدواریم همه با هم و با همدلی در خدمت به مردم بتوانیم گامهای موثری برداریم و رضایتمندی مردم را فراهم سازیم که همانا رضایت مردم ، رضایت خدا را بهمراه خواهد داشت

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان