گروه : سلامت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان: هر ۲۴ ساعت ۳ نفر در گیلان به سرطان سینه مبتلا می‌شود.

کاشف خبر / به نقل از خبرگزاری صداوسیمای گیلان؛ دکتر سید محمود رضوانی امروز در همایش سرطان سینه که در تالار مرکزی شهر رشت برگزار شد گفت: مهم‌ترین عامل ابتلا به سرطان‌ها چاقی و بی تحرکی است که متاثر از سبک زندگی و نوع تغذیه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: سالانه ۱۳۵ هزار نفر در کشور مبتلا به انواع سرطان می‌شوند که این آمار در سال ۱۴۱۹ با ۱۱۵ درصد افزایش به ۲۹۰ هزار نفر در سال خواهد رسید.

زهرا یعقوب نژاد مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گیلان هم در همایش سرطان سینه با اشاره به هزینه‌های بالای درمان سرطان سینه گفت: بیماری سرطان نه تنها فرد بلکه همه افراد خانواده را درگیر تنش‌های ناشی از این بیماری می‌کند؛ بنابراین آموزش خانواده‌ها و به خصوص زنان در این زمینه می‌تواند در کاهش ابتلا به سرطان بسیار موثر باشد.

دکتر لیلا شکرگذار جراح عمومی هم که سخنران دیگر این همایش بود با بیان اینکه بی علامتی مهترین ویژگی سرطان سینه است گفت: غربالگری و ماموگرافی در زنان باید از سن ۴۰ سالگی آغاز شود، اما کسانی که سابقه انواع سرطان را در خانواده دارند، باید زودتر و حتی از بیست سالگی این آزمایش‌ها را انجام دهند.

دکتر سهیلا خدادادی کارشناس ارشد تغذیه هم گفت: انجام ۲۰ دقیقه حرکات ورزشی در طول روز، پرهیز از خوردن غذا‌های چرب و روغن‌های با ترانس بالا و مصرف سبزیجات و میوه‌های تازه می‌تواند تا میزان زیادی از ابتلا به سرطان سینه و انواع سرطان‌ها موثر باشد.

بر اساس آمار‌ها در سال ۲۰۲۰ بیست میلیون نفر در جهان مبتلا به سرطان بودند که این آمار در سال ۲۰۴۰ به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان