رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تاکنون هیچ بیماری ناشی از پشه آئدس در استان شناسایی نشده و تلاش‌ها برای مقابله با این پشه ادامه دارد.

کاشف خبر / به نقل از خبرگزاری موج گیلان، محمد تقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سفر به شهرستان املش گفت: نخستین صید پشه آئدس در گیلان ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ در انزلی و رشت بود که پس از صید این پشه اقدامات پیشگیرانه برای نابودی این حشره خطرناک در حال اجراست.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد شورای تامین و سلامت در استان افزود: درحال حاضر هیج ناقل بیماری و یا بیمار ناشی از گزش این پشه در گیلان نداریم.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تقسیم وظایف بین دستگاه‌های مربوطه انجام شده گفت:پشه آئدس روز گز هست وباید برای پیشگیری از بیماری‌های احتمالی ناشی از نیش این پشه فاضلاب‌ها، زباله‌ها و آب‌های راکد بدرستی ساماندهی ومدیریت شوند.

دکتر محمد تقی آشوبی با اشاره به اینکه این پشه‌ها تا شعاع، متری۵۰۰ قدرت پرواز دارند، تصریح کرد: عملیات مه پاشی شهرستان‌های بندر انزلی و رشت انجام شده ونیرو‌های مردمی، سپاه، بسیج، شهرداری‌ها و جهاد کشاورزی همه به میدان آمدند تا با بهسازی محیط ورفع آلودگی‌ها از بیمار‌های احتمالی پیشگیری کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان