گروه : اقتصادی

کاشف خبر / به نقل از  خانه ملت ، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: شیوه کنونی نظارت بر بازار، پاسخگو نبوده و روند فزاینده رشد قیمت‌ها متوقف نمی‌شود. از این رو ضمن کنترل نوسانات اقتصادی با برقراری تعادل در عرضه و تقاضا، پیشنهاد می‌شود قرارگاهی برای تنظیم بازار در استان‌ها ایجاد شود.

رسول فرخی میکال در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به گرانی کالاهای اساسی گفت: در حال حاضر وضعیت گرانی اقلام اساسی مردم را با مشکلات متعددی مواجه کرده و سفره اقشار کم درآمد و و ضعیف جامعه را همواره کوچک و کوچک تر می‌کند.در این میان دستگاه‌های نظارتی باید با حساسیت بازار را نظارت کرده و اجازه افزایش قیمت غیر قانونی ندهند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه سازمان‌های نظارتی بر اساس وظایف خود بازار را رصد و تحت کنترل قرار می‌دهد ادامه داد: متاسفانه شیوه کنونی نظارت بر بازار، پاسخگو نبوده و روند فزاینده رشد قیمت‌ها متوقف نمی‌شود. از این رو ضمن کنترل نوسانات اقتصادی با برقراری تعادل در عرضه و تقاضا، پیشنهاد می‌شود قرارگاهی برای تنظیم بازار در استان‌ها ایجاد شود.

این نماینده مردم در مجلس افزود:  تمامی دستگاه‌های نظارتی و متولی کنترل بازار می‌توانند ذیل قرارگاه کنترل بازار قرار گرفته تا با یک فرماندهی واحد مانع جولان دلالان و سودگران اقتصادی شوند. اینکه سازمان‌‎ها به صورت جزیره‌ای به وظایف خود عمل کنند، بازار کنترل نشده و به اهدافمان نمی‌رسیم. لذا حتما باید قرارگاهی برای این مهم تشکیل و معاون رئیس جمهور نیز مسئولیت آن را بر عهده داشته باشد، در سایر استان‌ها نیز استانداران عهده دار قرارگاه‌ها باشند، با این روش بخش عمده از نوسانات کاذب بازار کنترل شد و مردم هم امیدوار می‌شوند که دولت عزم جدی برای حل مشکلات و کنترل قیمت ها دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان