مدیرکل هواشناسی گیلان از تقویت وزش باد گرم از ظهر فردا خبر داد و گفت: احتمال آسیب دیدن سازه های سست و شکستن درختان و گسترش آتش سوزی در جنگل ها تا اواخر وقت سه شنبه وجود دارد.

کاشف خبر / محمد دادرس در گفت وگویی، آسمان گیلان را کمی تا نیمه ابری همراه با وزش باد جنوبی دانست و اظهار کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای استان بین ۱۸ درجه سلسیوس و یک درجه سلسیوس زیر صفر در نوسان است.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده استقرار جریانات جنوبی تا سه شنبه در منطقه دانست و از تقویت وزش باد گرم از ظهر فردا خبر داد و افزود: به تناوب وزش باد جنوبی شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها و روند افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه در مناطق جلگه ای و ساحلی نیز مه آلود بودن هوا مورد انتظار است، تصریح کرد: گاهی با گذر امواج کم و بیش ناپایدار احتمال بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

دادرس با اشاره به احتمال آسیب دیدن سازه های سست و شکستن درختان و گسترش آتش سوزی در جنگل ها تا اواخر وقت سه شنبه، ادامه داد: به تدریج از عصر و شب سه شنبه با شمالی شدن جریانات و نفوذ هوای سرد و بارشی، افزایش ابر و روند کاهش دما و بارندگی و وزش باد و بارش برف در ارتفاعات و دامنه ها تا پایان هفته پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه از چهارشنبه بعد از ظهر با توجه به افت محسوس دما در نواحی مستعد جلگه ای مخلوط برف و باران یا بارش برف دور از انتظار نیست، گفت: از روز جمعه شاهد تضعیف تدریجی ناپایداری و روند کاهش ابر و یخبندان خواهیم بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان