گروه : سلامت

کاشف خبر / به گزارش ایسنا ؛  اضطراب شایع‌ترین وضعیت سلامت روانی است که افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اضطراب می‌تواند تاثیر مضری بر زندگی روزمره بگذارد و علائمی مانند جویدن ناخن، نگرانی بیش از حد، درد قفسه سینه و مشکلات خواب را ایجاد کند.

به نقل از helth ، دانشکده پزشکی هاروارد گزارش کرد که باوجود در دسترس بودن درمان‌ها و داروها برای اضطراب، تنها حدود یک سوم بیمارانی که این اختلال را دارند واقعاً به دنبال درمان هستند.

برای کسانی که به دنبال مهار اضطراب خود هستند، برخی تغییرات ساده در رژیم غذایی وجود دارد که ممکن است به جلوگیری از برخی علائم کمک کند.

اعتقاد بر این است که کربوهیدرات‌های پیچیده مانند غلات کامل، کینوا و بلغور جو دوسر سطح سروتونین را در مغز افزایش می‌دهند. علاوه بر این، شروع روز خود با یک صبحانه غنی از پروتئین نیز ممکن است به کاهش برخی از علائم اضطراب کمک کند.

خوردن تخم‌مرغ در وعده صبحانه می‌تواند برای افرادی که با اضطراب دست و پنجه نرم می‌کنند مفید باشد زیرا تخم‌مرغ حاوی تریپتوفان، اسید آمینه‌ای است که به تولید سروتونین کمک می‌کند.

نتایج تحقیقی در سال ۲۰۲۱ نشان داد که سطوح پایین پروتئین و تریپتوفان که هر دو در تخم‌مرغ یافت می‌شوند ممکن است در سطوح بالاتر اضطراب نقش داشته باشند.

علاوه بر این، شواهدی وجود دارد که از ارتباط بین کمبود ویتامین دی و اضطراب حمایت می‌کند. یک تخم‌مرغ بزرگ حاوی ۶ درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین دی است.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۹ که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد نشان داد که سطوح پایین کولین ممکن است با افزایش علائم اضطراب مرتبط باشد.

تحقیقات بیشتری برای تعیین کامل اثربخشی تخم‌مرغ در برابر اضطراب همچنین غذا به عنوان ابزار اصلی مدیریت علائم اضطراب مورد نیاز است با این حال، افزودن غذاهای سالم به رژیم غذایی می‌تواند از سلامت جسمی و روانی شما حمایت کند.

اگر احساس می‌کنید که علائم اضطراب را تجربه می‌کنید، با پزشک خود تماس بگیرید تا بهترین گزینه‌های ممکن را برای مدیریت علائم با شما در میان بگذارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان