گروه : سلامت

مدیر شبکه بهداشت و‌ درمان شهرستان لاهیجان در پیامی بر اهداف سیزدهمین بسیج ملی تغذیه سالم با شعار «حال خوب با وزن مناسب» تاکید نمود.

کاشف خبر / به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان لاهیجان؛ دکتر محمدتقی نجف زاده – مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لاهیجان اظهار داشت: «چاقی و‌ اضافه وزن از عوامل مهم در بروز بیماریهای غیرواگیر مرتبط با تغذیه از جمله بیماریهای قلبی و عروقی، دیابت و برخی از سرطان ها می باشد که به دنبال مصرف بی رویه غذاهای چرب، مواد قندی، فست فودها و کم تحرکی ایجاد می گردد.                                                                         وی افزود: پس از اپیدمی کرونا در کشور با افزایش شیوع چاقی و اضافه وزن مواجه هستیم که لازم است حساس سازی در افراد جامعه به منظور  پیشگیری از عوارض جبران ناپذیر آن انجام شود. در راستای ارتقای فرهنگ و سواد تغذیه ای جامعه و ترویج تغذیه سالم، دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هر ساله اقدام به برگزاری بسیج ملی آموزش تغذیه در سراسر کشور می نماید که اهداف آن ارتقای آگاهی، نگرش و عملکرد خانواده ها درباره تغذیه سالم، جلب حمایت سیاستگذاران و مسئولان مرتبط در حوزه غذا و تغذیه و رسانه های جمعی برای آموزش تغذیه صحیح می باشد.

دکتر نجف زاده تصریح کرد: امسال نیز سیزدهمین بسیج کلی تغذیه با شعار «حال خوب با وزن مناسب » از ۲۴ دی ماه لغایت ۷ بهمن ماه سال جاری با همکاری های واحد‌های درون بخشی و ادارات و ارگان های بین بخشی برگزار می گردد.
وی ابراز امیدواری کرد که با توجه مردم و‌ مسئولان بتوانیم نقش موثر تری در راستای تامین و‌ ارتقای سلامت مردم به ویژه از لحاظ تغذیه‌ داشته باشیم.

گفتنی است شعار و روز شمار” سیزدهمین بسیج ملی  تغذیه سالم  ”  به شرح زیر می باشد:

۲۴ دی ۱۴۰۱: شیوع چاقی در کشور

۲۵ دی ۱۴۰۱: چاقی و بیماری های غیرواگیر

۲۶ دی ۱۴۰۱: عوامل تغذیه ای موثر از چاقی(رفتارهای انتخاب غذایی،  باورها و عادات نادرست غذایی (کودکان- بزرگسالان)

۲۷ دی ۱۴۰۱ : ترویج فعالیت بدنی در ادارات و مراکز جمعی

۲۸ دی ۱۴۰۱: چاقی کودکان و راهکارهای کنترل آن

۲۹ دی ۱۴۰۱: چاقی، جنسیت و عوامل فرهنگی

۳۰ دی ۱۴۰۱ : پیاده روی های خانوادگی، راهکاری برای کنترل وزن

۱ بهمن ۱۴۰۱ :  چاقی و کارشناسان تغذیه

۲ بهمن ۱۴۰۱ : چاقی و جوانی جمعیت

۳بهمن ۱۴۰۱ : چاقی شکمی و عوارض آن( آموزش به جامعه  در خصوص  نحوه اندازه گیری دور شکم و اندازه طبیعی آن برای  مردان و زنان)

۴ بهمن ۱۴۰۱: چاقی و راهکار های غیر اصولی  کاهش وزن

۵ بهمن ۱۴۰۱:  چاقی و سلامت روان

۶ بهمن ۱۴۰۱ :  چاقی ، دارو درمانی و مکمل ها

۷ بهمن ۱۴۰۱ : چاقی و تغییر شیوه زندگی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان