گروه : اقتصادی

کاشف خبر / به نقل از ایلنا ، وحیدی گفت: حجم بدهی آمریکا حدود ۳۰ هزار میلیارد دلار است و روزی خواهد رسید که سلطه دلار در اقتصاد جهان فرو می‌ریزد.

وزیر کشور اظهار داشت: ما خودمان دلار را بزرگ کردیم آمریکا با دلار سلطه جهانی درست کرده است روزی را خواهید دید که چگونه آمریکا فرو می‌ریزد و کاخ دلار نیز با آن سقوط می‌کند. حجم بدهی آمریکا حدود ۳۰ هزار میلیارد دلار است و روزی خواهد رسید که سلطه دلار در اقتصاد جهان فرو می‌ریزد.

احمد وحیدی، وزیر کشور، در چهارمین اجلاس ماهنامه اتاق اصناف تهران با بیان اینکه نظام توزیع در زندگی و رفاه مردم نقش مهمی ایفا می‌کند، افزود: مردم با کارخانه داران و صنایع بزرگ ارتباط مستقیمی ندارند اما نیازهای مردم به اشکال مختلف با اصناف گره خورده است.

وی با اشاره به نقش اصناف در ستاد تنظیم بازار، افزود: نقش اصناف در تولید ناخالص ملی مهم است و گزارش‌ها حکایت از این دارد که ۶۰ درصد تولید ناخالص ملی در بخش خدمات است و بر همگان نقش اصناف در حوزه خدمات روشن است.

وزیر کشور ادامه داد: اصناف بعد از حوزه نفت بالاترین تامین کننده مالی اقتصاد کشور محسوب می‌شوند و می‌‍تواند در کاهش تصدی گری دولت ایفای نقش کند. وحیدی از کثرت واحدهای صنفی ابراز نگرانی کرد و افزود: حدود صنفی به هم خورده است و ملاک و معیار برای کثرت واحد صنفی دارای اشکال است. باید تلاش شود که جایگاه اصناف در مسائل اقتصادی باید حفظ شود.

وزیر کشور نحوه مالیات ستانی را یکی از چالش برانگیزترین مشکلات اصناف و دولت معرفی کرد و تاکید کرد: صنوف در تنظیم مالیات به سازمان امور مالیاتی مشورت بدهد ما معتقد نیستیم که اصناف باید ضرر کنند و باید مالیات معقول و عادلانه باشد. وی با بیان اینکه اصناف همواره ایجاد کننده اعتماد و انسجام اجتماعی بودند، افزود: ارزش‌های بزرگ اجتماعی را باید حفظ کنیم و اصناف همواره معتمد مردم بودند.

وحیدی با اشاره به بزرگ کردن دلار از سوی مردم، گفت: ما خودمان دلار را بزرگ کردیم آمریکا با دلار سلطه جهانی درست کرده است روزی را خواهید دید که چگونه آمریکا فرو می‌ریزد و کاخ دلار نیز با آن سقوط می‌کند. حجم بدهی آمریکا حدود ۳۰ هزار میلیارد دلار است و روزی خواهد رسید که سلطه دلار در اقتصاد جهان فرو می‌ریزد.

وی در پایان بیان کرد: اصناف سیاست‌های مالیاتی خود را پیشنهاد بدهد اقتصاد کشوری سالم است که با مالیات اداره شود از این رو به دنبال یک سازوکار عملی و عادلانه برای اخذ مالیات هستیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان