کاشف خبر به نقل از ایسنا : سیاتیک معمولا یک طرف بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، از قسمت پایین کمر یا باسن شروع می‌شود و تا یک پا گسترش می‌یابد که البته گاهی این عارضه در هر دو پا بروز می‌کند.

سیاتیک عارضه‌ایست که باعث ایجاد درد در سرتاسر مسیر عصب سیاتیک از نیمه پایینی کمر به سمت پاها و در یک یا هر دو پا می‌شود.

این عارضه اگر خفیف باشد معمولا در عرض چهار تا شش هفته بهتر می‌شود اما ممکن است بیشتر هم طول بکشد.

سیاتیک معمولا یک طرف بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، از قسمت پایین کمر یا باسن شروع می‌شود و تا یک پا گسترش می‌یابد که البته گاهی این عارضه در هر دو پا بروز می‌کند.

درد سیاتیک می تواند بسیار متنوع باشد، از یک درد خفیف گرفته تا احساس سوزش شدید یا درد شکنجه آور.

افراد ممکن است در ناحیه لگن، پشت ران و ساق پا، کف پا یا انگشتان احساس گزگز، بی‌حسی یا درد داشته باشند.

این عارضه گاهی می تواند احساسی مانند تکان خوردن یا شوک الکتریکی ایجاد کند. همچنین نشستن طولانی مدت می تواند علائم سیاتیک را تشدید کند.

هنگامی که فرد در حال حرکت است، علائم اغلب بدتر می‌شوند. همچنین افرادی که دچار سیاتیک‌ هستند ممکن است دچار کمردرد هم بشوند.

سازمان خدمات ملی سلامت بریتانیا (NHS) توصیه می‌کند که افراد مبتلا به این عارضه تا حد امکان به فعالیت‌های عادی خود ادامه داده و برای سیاتیک تمرین‌های منظم انجام دهند.

درمان معمولی سیاتیک شامل تمرین‌های ورزشی و کششی است. پزشک عمومی همچنین ممکن است شما را به فیزیوتراپی یا پشتیبانی روانشناختی ارجاع دهد تا به شما برای کنار آمدن با درد کمک کند.

در عین حال توصیه می‌شود که در صورت وخیم‌تر شدن درد یا وقتی مانع انجام فعالیت‌های عادی شما می‌شود برای دریافت درمان‌های تخصصی به پزشک مراجعه کنید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان