وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حذف یارانه نقدی و تبدیل آن به کالابرگ را منوط به استقبال مردم دانست و گفت: اگر استقبال خوب باشد، طرح استفاده از کارات یارانه جایگزین یارانه نقدی می‌شود.

کاشف خبر / سید صولت مرتضوی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره امکان حذف یارانه نقدی خانوارها گفت: این طرح در استان هرمزگان به صورت آزمایشی در حال اجراست و حدود هزار فروشگاه در این استان به سیستم کالابرگ الکترونیکی مجهز شده اند.

وی با بیان اینکه تعداد فراوانی فروشگاه و خواربار فروشی در هر استان برای اجرای این طرح تعریف شده است، افزود: در حال ارزیابی استقبال مردم از این طرح در کل کشور هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد که با استقبال خوب مردم این طرح اجرایی شود زیرا بستر کار فراهم شده است.

مرتضوی در ادامه با یادآوری اینکه پس از موفقیت در اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در استان هرمزگان، اجرای آن به پنج استان دیگر تسری می یابد، ابزار امیدواری کرد که بتوان تا پایان امسال این طرح را در کل کشور اجرایی کرد.

وزیر رفاه درباره افرادی که مشمول دریافت یارانه نشده اند و متقاضی آن هستند، اظهار داشت: این افراد می توانند از طریق مراجعه حضوری و یا ثبت در سامانه، درخواست خود را مطرح کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

مرتضوی درباره اینکه آیا کارت یارانه تا سال آینده جایگزین یارانه نقدی می‌شود، گفت: این موضوع به میزان استقبال مردم بستگی دارد و کاملا اختیاری است؛ اگر استقبال خوب باشد این طرح جایگزین یارانه نقدی خواهد شد.

یارانه بگیران با کد دستوری# ۲۸*۷۸۸*

وزیر تعاون، کار ‌و رفاه اجتماعی درباره اینکه سرپرستان خانوار چگونه می توانند اعتبار خود را بررسی کنند، اعلام کرد: سرپرستان خانوار با کد دستوری# ۲۸*۷۸۸* می‌توانند میزان اعتبار خود را مشاهد کنند و به هر مقداری که ضرورت دانستند خرید کنند.

مرتضوی خاطر نشان کرد: در طرح کالابرگ الکترونیک خرید موادغذایی که حدود ۱۰ قلم کالا و مشمول ارز ۴۲۰۰ بودند را در سبد کالا قیمت گذاری کردیم که پایه قیمت گذاری آن شهریور ۱۴۰۰ بود.

وی این توضیح را هم داد که کالابرگ اقلام مهمی چون برنج و مرغ، لبنیات، ماکارانی و روغن را شامل می شود؛ انتخاب یک کالا در این مرحله کاملا اختیاری است و یک نفر می تواند اگر ضرورت داشت برنج خرید کند و کل مبلغ اعتباریش را در این مرحله مقدماتی یک قلم کالا بخرد.

پیشنهادی برای تغییر مشاغل سخت و زیان آور نشده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به اینکه آیا این وزارتخانه برنامه ای برای تغییر آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور و تغییر تعاریف مشاغل مشمول آن دارید، گفت: هیچ پیشنهادی برای تغییر مشاغل سخت و زیان آور به ما نشده است و برنامه ای در این خصوص نداریم.

افزایش بودجه صندوق بازنشستگی

مرتضوی در ادامه با بیان اینکه در بودجه سال آینده منابع خوبی برای تقویت صندوق‌های بازنشستگی دیده شده است، گفت: با دستور رئیس جمهور، بودجه صندوق بازنشستگی به ۱۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و حقوق بازنشستگان نیز با توجه بویژه دولت و سازمان برنامه بودجه سال آینده افزایش خوبی خواهد داشت تا سال آینده برای این قشر سال آسانتری باشد./ خبر آنلاین

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان