رسول فرخی میکال، پیگیری مطالبات و خواسته های مردم از حوزه بهداشت و درمان را از مسائل مهمی دانست که باید مورد توجه جدی قرار گیرد با تاکید بر ضرورت استیضاح وزیر بهداشت، گفت: آنچه که امروز مردم در این حوزه نیاز دارند خانه های بهداشتی است که در گذشته در روستاها وجود داشت و تجمیع یا تعطیل شدند و اگر دولت بتواند بهداشت را در کشور تقویت کند هزینه های سنگین درمان بر مردم تحمیل نمی شود.

فرخی میکال با انتقاد از اینکه برخی مناطق حتی برای خرید یک سرم هم با مشکل مواجه هستند، افزود: متاسفانه برخی داروها کمیاب و نایاب شده اند و مردم مجبور هستند برای تهیه دارو به بازار سیاه و دلالان مراجعه کنند و وزارت بهداشت تلاش چندانی برای رفع مشکلات دارویی ندارد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس یازدهم با انتقاد از عدم پرداخت کارانه به کارکنان و بی توجهی نسبت به تبدیل وضعیت نیروهای طرحی، افزود: می طلبد دولت و وزارت بهداشت هر چه سریع تر تبدیل وضعیت این نیروها را در دستور کار قرار دهد؛ متاسفانه نارضایتی های نیروها از عملکرد وزارت بهداشت افزایش یافته و باید این نارضایتی ها با توجه به مطالبات و خواسته های بحق نیروها به حداقل برسد.

وی با انتقاد از توجه اندک نسبت به توسعه فضاهای بیمارستانی، گفت: به عنوان مثال در گذشته با تبدیل دو بیمارستان لاهیجان به یک بیمارستان تعداد تخت ها کاهش یافت و علیرغم سفر وزیر بهداشت به استان و قول راه اندازی بیمارستان ۲۲ آبان ماه اما هنوز این وعده تحقق نیافته است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: بیمارستان غدیر شهرستان سیاهکل نیاز به ۴ پزشک داخلی، اطفال، زنان و زایمان و قلب و عروق به صورت تمام وقت دارد و علیرغم پیگیری های فراوان هنوز هم اقدام خاصی انجام نشده است و تمامی مشکلات مطرح شده باعث شده تعدادی از نمایندگان به دنبال استیضاح وزیر بهداشت باشند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان