در آستانه قرار گرفتن در موج هشتم کرونا و در شرایطی که چین از مراکز اصلی شیوع مجدد کرونا در جهان است، ایرلاین‌ها برای هرگونه اقدام از جمله محدودیت یا کنترل مسافران ورودی از چین به ایران، گوش به فرمان ستاد ملی مبارزه با کرونا هستند.

کاشف خبر / به نقل از ایسنا،  سه سال از زمان ثبت اولین مورد ابتلا به کووید ۱۹ در ووهان، شهری در مرکز چین، می‌گذرد و اکنون آنها بار دیگر افزایش موارد بیماری را تجربه می‌کنند و دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا هم هفته گذشته اظهار کرد موج هشتم کرونا از دو-سه هفته آینده شروع به افزایش می‌کند.

در پی کاهش ناگهانی اقدامات چین برای مقابله با گسترش کرونا و شیوع گسترده این ویروس در چین، اخیرا استرالیا و کانادا هم به لیست کشورهایی پیوستند که از مسافران چینی می‌خواهند قبل از پرواز، آزمایش کرونا بدهند. دیگر کشورها از جمله آمریکا، انگلیس، هند، ژاپن و چندین کشور اروپایی هم اعلام کرده‌اند که به دلیل شفاف نبودن داده‌های مربوط به مبتلایان در چین و نگرانی از شیوع سویه‌های جدید این ویروس، محدودیت‌های شدیدی بر مسافران این کشور وضع می‌کنند.

با شیوع دوباره‌ کرونا، و ایجاد محدودیت‌هایی از سوی برخی کشورها برای جلوگیری از گسترش کرونا،  پکن هم به محدودیت‌های کرونایی اعمال‌شده بر شهروندان چین در آمریکا و چندین کشور اروپایی واکنش شدیدی نشان داد و تهدید کرد که اقدام متقابل خواهد کرد.

در حال حاضر از میان ایرلاین‌های ایرانی، تنها شرکت‌ هواپیمایی ماهان پرواز مستقیم از چین به ایران دارد و البته پروازهایی از سایر ایرلاین‌های خارجی هم به ایران انجام می‌شود و به نظر می‌رسد هنوز ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام نکرده که بنا شده برای مسافران چینی به ایران، محدودیتی وضع شود یا خیر.

در این راستا امیرحسین ذوالانواری -مدیر روابط عمومی ماهان- در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: در حال حاضر برنامه‌ای وجود ندارد، اما ما تابع نظر وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم،  هرچند هنوز ابلاغیه‌ای صادر نشده و اگر ابلاغی به ایرلاین شود، ما ملزم به رعایت هستیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان