رئیس سازمان چای کشور از پرداخت ۹۲ درصدی مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۱۱۶ هزار تن برگ سبز چای به ارزش ۹۴۹ میلیارد تومان خریداری شده است.

کاشف خبر / حبیب جهان ساز ظهر دوشنبه در نشست بررسی چالش‌های صنعت چای که با حضور استاندار گیلان در دفتر سازمان چای برگزار شد، اظهار کرد: تولید چای در یک دهه اخیر به ثبات نسبی رو به رشدی رسیده است و اکنون تولید چای در کشور به ۳۰ هزار تن می‌رسد.

وی با اشاره به برخی چالش‌ها و موانع تولید چای، افزود: برخی موانع و چالش سبب شد تا برخی باغات چای از چرخه تولید خارج شود و برخی صنایع تبدیلی و کارخانجات هم تعطیل شدند.

رئیس سازمان چای کشور، اصلاح و به زراعی باغات را از مهم‌ترین نیازهای امروز این صنعت برشمرد و بیان کرد: اصلاح و به زراعی باغات منجر به افزایش تولید و در نتیجه منجر به درآمد بیشتر می‌شود.

جهان ساز با تاکید بر تعیین تکلیف چای سنواتی، اضافه کرد: صنعتی کردن چای سنواتی بخشی از چالش‌های چایکاران را در این بخش حل می‌کند و سبب جبران خسارات گذشته می‌شود.

وی با اشاره به تفاهم نامه بین صندوق حمایت از چایکاران با برخی بانک‌ها در راستای اعطای تسهیلات به چایکاران، افزود: از طریق همین منابع در سال گذشته حدود ۴۷ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و ۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌ای به چایکاران اعطا شد.

رئیس سازمان چای کشور از اصلاح و به زراعی ۲ هزار هکتار از باغات چای خبر داد و اضافه کرد: اصلاح و به زراعی باغات چای در اولویت سازمان چای قرار دارد و در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

جهانساز ادامه داد: با توجه به اقدامات و برنامه‌هایی که صورت گرفته در نظر داریم تولید چای را به ۴۵ الی ۵۰ هزار تن افزایش دهیم.

وی از پرداخت ۹۲ درصدی مطالبات چایکاران خبر داد و افزود: تاکنون بیش از ۱۱۶ هزار تن برگ سبز چای به ارزش ۹۴۹ میلیارد تومان خریداری شده شده که از این میزان ۸۷۰ میلیارد تومان به چایکاران پرداخت شده است

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان