«درخواست» خبرگزاری فارس از قوه قضاییه / ادعای نرگس محمدی درباره آزار جنسی بازداشت‌شدگان را بررسی و نتیجه را اطلاع‌رسانی کنید

 کاشف خبر / به نقل از فارس ، چنانچه ادعای مطرح شده واهی بود، با عامل انتشار برخورد قانونی صورت گیرد و بالعکس اگر ادعا صحیح بود با عاملین جرم برخورد شدیدتری صورت گیرد.

تجاوز، سواستفاده و آزار و اذیت جنسی‌ نقض اساسی قوانین حقوق بشر است. عباراتی که معمولا در تنش‌های بین‌المللی علیه دشمنان استفاده می‌شود تا کشور هدف را به نقض «سیستماتیک و گسترده حقوق‌بشر» متهم کنند و در نهایت مدعی اتهام «جنایت علیه بشریت» شوند. آشوب‌های اخیر ایران، فرصتی را برای جریان‌های ضدایرانی فراهم کرد تا با استفاده از کارگزاران خود در داخل و خارج کشور، بخشی از پرونده‌سازی علیه ایران را با محوریت «آزار» و «تجاوز» جنسی به زنان و دختران بازداشت شده تکمیل کنند.

از قوه قضاییه درخواست می‌شود ادعای جدید نرگس محمدی مبنی بر چند مورد آزار جنسی در بازداشتگاه را پیگیری و ابعاد ماجرا را روشن و نتیجه را در اختیار رسانه و افکار عمومی قرار دهد. چنانچه ادعای مطرح شده واهی بود، با عامل انتشار برخورد قانونی صورت گیرد و بالعکس اگر ادعا صحیح بود با عاملین جرم برخورد شدیدتری صورت گیرد.

تکرار یک دروغ با روش‌های مختلف علیه یک دولت با هدف اثبات وقوع آن دروغ در افکار عمومی و به منظور مشروعیت‌زدایی و در بعد بین‌المللی با هدف پرونده‌سازی و محکومیت بین‌المللی در دادگاه صورت می‌گیرد. معمولا بعد از گذر از دوران آشوب و درجایی که فضا آرام شده است، پیگیری‌ها مشخص می‌کند که چنین ادعاهایی دروغ بوده، اما اثر آن دروغ در اذهان حذف شدنی نیست. به همین منظور نیازمند رسیدگی فوری و شفاف به چنین ادعاهایی هستیم تا مانع ایجاد هزینه در بعد داخلی و خارجی شویم. قانون‌گذاری در این حوزه از ضروریات است تا هزینه ادعای بدون سند مانعی باشد تا از انتشار رسانه‌ای آن پیشگیری کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان