معاون درمان وزارت بهداشت با اعلام آمادگی کامل بیمارستانی و پزشکی برای مقابله با احتمال ورود موج جدید کرونا به کشور، گفت: کمبودی در زمینه داروهای کرونا وجود ندارد و واکسن‌سازها نیز در حال تولید واکسن بر پایه سویه‌های جدید هستند.

کاشف خبر / به نقل از ایسنا،  دکتر سعید کریمی درباره آمادگی وزارت بهداشت برای مقابله با احتمال ورود موج جدید کرونا به کشور، گفت: متاسفانه در حال حاضر کرونا در شرق و غرب دنیا تاخت‌وتاز می‌کند. البته در ایران و کشورهای همسایه شرایط مطلوب است، اما تضمینی وجود ندارد که درگیر موج جدید نشویم؛ بنابراین باید دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها را به خوبی رعایت کنیم.

وی با انتقاد از خطر سهل انگاری نسبت به استفاده از ماسک، افزود: مردم باید با استفاده از ماسک رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و افرادی که بیش از شش ماه از تزریق دز یادآور واکسن‌شان گذشته نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

همه باید آماده مقابله با ورود موج احتمالی کرونا به کشور باشیم

کریمی با یادآوری اینکه واکسن‌سازها در حال تولید واکسن بر پایه سویه‌های جدید هستند، ادامه داد: همه باید آماده مقابله با ورود موج احتمالی کرونا به کشور باشیم. البته به دنبال ایجاد نگرانی در جامعه و اختلال در کسب‌وکارها نیستیم، اما از سویی نباید سهل‌انگاری و ساده‌انگاری داشته باشیم. زیرا در جهانی که با ارتباطات و رفت‌وآمدها مواجه هستیم، ورود و انتقال ویروس به کشور هم وجود دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: البته نمی‌توان پیش‌بینی کرد که آیا همان موجی که در کشورهای آمریکا، اروپا و ژاپن تاخت و تاز می‌کند، به ایران هم می‌رسد؟. زیرا استقبال مردم از واکسیناسیون، ایمنی خوبی را ایجاد کرده است.

سویه جدید کرونا واکسن‌گریز است؟

وی افزود: شاهد انتشار اخباری هستیم که سویه جدید، واکسن گریز است، اما این موضوع مورد تایید نیست. البته نمی‌توان آن را به طور کلی انکار کرد و امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌ها، تزریق واکسن و استفاده از ماسک با مشکل اساسی مواجه نشویم.

داروهای کرونا به اندازه کافی موجود است

کریمی در مورد برخی کمبودهای دارویی، گفت: داروهای کرونا به اندازه کافی موجود و کمبود آنتی‌بیوتیک‌ها هم از طریق واردات و افزایش تولید در حال جبران است و سازمان غذا و دارو هم اهتمام جدی را برای رفع کمبود سرم دارد. بر اساس اظهارات مسئولان مربوطه کمبود سرم و اقلام دارویی کاهش یافته است و قول دادند که تا دو ماه آینده شرایط و وضعیت بهبود یابد. در عین حال واکسن‌سازها در حال تولید واکسن بر پایه سویه‌های جدید هستند.

بنابر اعلام خبرگزاری خانه ملت، معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: آمادگی کامل در کشور از نظر وضعیت بیمارستانی و پزشکی برای مقابله با احتمال ورود سویه جدید به کشور وجود دارد و از نظر وضعیت دارو هم در زمینه کرونا مشکلی نداریم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان