گروه : اجتماعی

نشان ارادت ارباب به مستند ساز عاشورایی گیلانی رسید.

به گزارش کاشف خبر ، علیرضا شانه چیان مستند ساز گیلانی با حضور در برنامه نشان ارادت در خصوص ساخت مستندهای عاشورایی گفت : آیین عزاداری در اقوام مختلف ایران یک آیین سنتی است که نسل به نسل روایت شده ،در دلها نجوا شده و به گوش رسیده است و حفظ این سنت‌ها وظیفه ی بسیار مهمی می باشد .
وی افزود : چند سالی است که به واسطه مدرنیته، نسل جوان و نوجوان کشور از آیین های عزاداری سنتی دور شده اند بر همین اساس با تعدادی از دوستان همفکری کردیم که پا فراتر نهیم و به شهرهای ایران سفر کنیم و در استانهای مختلف این آیین های مناسبتی و عاشورایی را به تصویر بکشیم.

شانه چیان اضافه کرد : تلاش کردیم تا در دهه اول محرم به روایت تصویر و به صورت مستند حقیقت یعنی آن چیزی که به واقع مردم اجرا می کنند و بیننده می بیند به صورت مستند بلند ویدیویی آماده نماییم و در قالب اکران عمومی این مستند ها را به نمایش بگذاریم.
وی ادامه داد : در هر استان که ورود می کردیم پیش از تصویر برداری به سراغ پیشکسوتان و فرهیختگانی که اطلاعات جامع و کاملی داشتند ،می رفتیم و تحقیقات خود را در زمینه ی آیین های عاشورایی آن منطقه نگارش می نمودیم و تمامی تلاش خود را به خرج می دادیم تا آن آیین ها را به عنوان امانتدار به مخاطب ارائه دهیم.

وی با اشاره به مهمان نوازی های عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در استان های مختلف گفت : از تمامی عزیزانی که به ما اجازه دادند که بتوانیم این خلوص و ارادت نسبت به آقا ابا عبدالله الحسین (ع) و قمر بنی هاشم را به تصویر بکشیم ،تشکر و قدردانی می کنم و امیدوارم که بتوانیم رهروان شایسته ای برای آن امام همام باشیم.

گفتنی است علیرضا شانه چیان مستند ساز گیلانی که در کارنامه خود تولید چند اثر عاشورایی را دارد مهمان برنامه تلویزیونی نشان ارادت که در گروه معارف شبکه دو صدا و سیما و با مشارکت ستاد عتبات عالیات تهیه شده ، در خصوص نحوه ساخت مستند های عاشورایی توضیحاتی ارائه داد و در پایان نشان ارادت ارباب به وی اهداء گردید.

لازم بذکر است علیرضا شانه چیان، عکاس و مستند ساز خبری ، متولد ۱۳۶۲ استان گیلان شهرستان رشت ، دارای تحصیلات مقطع کارشناسی الکترونیک می باشد .
وی مستند سازی را از سال ۱۳۹۰ بصورت تجربی آغاز نمود و با همکاری اساتید و هنرمندان به دانش و تجربیات خود افزود.
شانه چیان ساخت مستندهایی چون ( ننه صنم بر ) ، ( از عشق تا ایثار ) ، ( مسیر زندگی ) ، ( صدای خرشت ) ، ( آقا جان) ، ( نوای بهشت) ، ( آخرین پناه ) … را در کارنامه خود دارد.
همچنین سه مستند عاشورایی به نام های
چند قدم تا خورشید،اشک نخل و خاک و آب با همکاری شاهین آبزن دیگر مستند ساز گیلانی در نقاط مختلف کشور تهیه شده است .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان