گروه : اجتماعی

پیام مدیر کل هنرهای نمایشی ـ کاظم نظری:
به نام خداوند دوستدار زیبایی و مهر
به گزارش خبر کاشف خبر / انسان موجودی اجتماعی است و تکامل او در تعامل با جامعه شکل می گیرد. جامعه به عنوان محل تضارب آرا، افکار و رویکردهای رفتاری مردم از مهم¬ترین بسترهای شکل گیری فرهنگ عمومی است. هنرها در زمان های مختلف کوشیده اند سهمی در ارتقای سلامت زندگی جمعی و روابط اجتماعی داشته باشند. در این میان تئاتر به عنوان یکی از تأثیرگذارترین هنرها همواره جایگاه ویژه و ارزنده ای در این ساحت داشته است و به جهت قابلیت هایش همیشه مدنظر صاحبنظران علوم اجتماعی برای معرفی و رفع ناهنجاری¬ها و کاستی¬ها ی زندگی شهری بوده است.
جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در حالی گام به دهه دوم برگزاری خود می¬گذارد که جایگاه ارزشمند در میان هنرمندان و نمایشگران تئاتر خیابانی ایران و شهروندان هنر دوست لاهیجان به دست آورده است. بی¬گمان حفظ و ارتقای این جایگاه و توسعه حوزه تأثیر و عملکرد این رویداد مستلزم همراهی و یاری بیشتر و بهتر تمام دغدغه-مندان فرهنگ و هنر کشور و به ویژه مدیران و مسئولان شهری و استانی است.
سهیم کردن هر چه بیشتر شهروندان در این رویداد، ضمن افزایش میزان توفیق و تأثیرگذاری، زمینه ساز پایداری و ارتقاء آن نیز خواهد بود. همچنین استمرار فعالیت دبیرخانه جشنواره در طول سال و تعریف برنامه¬ها و رخدادهای پژوهشی، آموزشی و تولید و اجرای عمومی آثار نمایشی با محوریت مسائل شهروندی و پایش تأثیرات اجتماعی این رویداد می¬تواند نقشه راه شکل گیری یک رویداد هنری با استانداردهای برتر باشد.
صمیمانه از حضور و همراهی تمام هنرمندان پرتلاش، گروه¬های شرکت کننده، مدیران محترم و دغدغه¬مند شهر لاهیجان و استان گیلان و به ویژه شهروندان هنر دوست لاهیجان در برگزاری این جشنواره سپاسگذارم و از پروردگار مهربان برای ایشان پیروزی و سربلندی و برای فرهنگ و هنر ناب ایران اسلامی پایداری و پویایی آرزو می کنم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان