گروه : اجتماعی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار از فعالیت بیش از هزار ناجی غریق، در طرح‌های سالم‌سازی دریا در گیلان خبر داد.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار در نشست اعضای ستاد ساماندهی سواحل گیلان گفت: تابستان امسال در طرح‌های سالم‌سازی دریا هزار و ٣۴ ناجی غریق مستقر خواهند شد.

حسین مصطفی پور با اشاره به وجود حدود ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در گیلان ، افزود : ٩ پایگاه امداد و نجات نیز در شهرستان‌های ساحلی استان مستقر شده و خدمات مختلف ارائه خواهند داد.

وی با تاکید بر اجرای درست دستورالعمل‌های اجرایی ستاد ساماندهی سواحل ، گفت : با گسترش شناگاه‌ها و افزایش طرح‌های سالم‌سازی دریا با استفاده از حداکثر ظرفیت ، شرایط لازم برای استفاده بهینه گردشگران از سواحل و دریا فراهم خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یکی از ابعاد مهم آزادسازی سواحل با دستور رئیس جمهوری و پیگیری استاندار را، در اختیار مردم قرار گرفتن عرصه‌های بیشتری از سواحل دریا عنوان کرد و افزود: با تلاش بیشتر و جلوگیری از هرگونه سهل انگاری و کوتاهی، مردم باید از فرصت و نعمت آزاد سازی سواحل به بهترین شکل ممکن بهره ببرند.

حسین مصطفی پور با تاکید بر اهمیت حفظ جان و تامین سلامت مردم ، گردشگران و میهمانان ، خاطرنشان کرد: ضمن فراهم کردن شرایط لازم و فضای تفریحی و پر نشاط برای خانواده‌ها ، باید مشکلات مختلف فرهنگی و دغدغه‌های اجتماعی را نیز از خانواده‌ها و سواحل دور کرد.

وی مدیریت بهینه و هدایت فرهنگی را نیز از اولویت‌های اصلی ستاد ساماندهی سواحل دانست و گفت : گروه‌های بازرسی با بررسی و نظارت بر سواحل و تفرجگاه‌ها ضمن کمک به بهره برداران ، وظایف خود را به خوبی انجام خواهند داد.

در این نشست همچنین برخی از مدیران کل و روسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان حاضر در سالن و تعدادی از فرمانداران از طریق ارتباط تصویری ، نظرات و مطالب خود را در خصوص اجرای بهینه طرح سالم سازی دریا در تابستان امسال بیان کردند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان