گروه : دسته‌بندی نشده

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف با بیان اینکه سالانه ۵۰۰ تن ابریشم وارد می کنیم، گفت: با وجود آنکه بزرگترین طراحان فرش دستباف متعلق به ایران است، اما آنها به دلیل عدم حمایت در حال رفتن به ترکیه هستند.

کاشف خبر / عبدالله بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: زمانی بزرگترین صادر کننده پشم و ابریشم جهان بودیم ولی امروز به واردات آن روی آورده‌ایم، به نحوی که سالانه ۵۰۰ تن ابریشم وارد می‌کنیم.

وی با اشاره به قطب‌های تامین مواد اولیه فرش در کشور، گفت:حدود ۶۰ میلیون رأس گوسفند داریم که می‌توانیم به شرطی که فراوری شود با آن تولید پشم داخلی و صنعت نساجی را متحول کنیم.

به گفته بهرامی، اگر روی فراوری پشم داخلی سرمایه‌گذاری انجام گیرد نیازی به واردات مواد اولیه فرش نداریم.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف در عین حال تصریح کرد: بزرگترین طراحان فرش دستباف را در ایران داریم ولی همه آنها در حال رفتن به ترکیه هستند چون حمایت نمی شوند.

وی افزود: وقتی جایگاهی برای فرش در نظر نگیریم کم کم متخصصان و طراحان این بخش به جایی می روند که به صنعت فرش بها بدهند.

بهرامی همچنین درباره مصوبه تعهد ارزی بانک مرکزی که پیش از این بارها معافیت فرش دستباف از آن را خواستار شده بود، گفت:متاسفانه این مصوبه مثل سه سال قبل هنوز هم در حال اجرا است، هر چه مکاتبه و نامه نگاری کردیم پاسخی داده نشد و همچنان پیگیر معافیت فرش دستباف از تعهد ارزی هستیم.

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف در پایان بر لزوم حمایت قالیبافان و بافندگان فرش تاکید کرد و گفت: درآمد حاصل از فرش دستباف برای قالیبافان  اهمیت زیادی دارد چون در سبد معیشت و کاهش هزینه‌های زندگی، امنیت اجتماعی و امنیت شغلی آنها اثرگذار است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان