گروه : دسته‌بندی نشده

کاشف خبر / مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در گیلان معطر به عطر شهدا و همزمان با تشییع پیکرهای پاک ۸ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در رشت برگزار شد.

تجمع عزاداران فاطمی پیش از ظهر امروز همزمان با ایام سوگواری حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) و دومین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور پرشور دلدادگان و اردتمندان به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار شد.

میدان شهدای ذهاب رشت که یادآور خاطرات رویدادهای انقلابی و اعزام نخستین گروه رزمندگان گیلانی به جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس بوده امروز همزمان با سالروز شهادت سرور زنان دو عالم میزبان پیکرهای مطهر و گلگون‌کفن ۸ شهید گمنام دوران دفاع مقدس بود.

پیکرهای مطهر این شهدا که نماد ایثار و از خودگذشتگی هستند امروز بر روی دوش عزاداران فاطمی و مومن گیلان از میدان شهدای ذهاب تا میدان فرهنگ تشییع شد؛ شهدایی که با توسل به حضرت زهرا(س) در راه خدا، اسلام و انقلاب مقابل دشمنان نظام ایستادند و امروز برای ملت ایران پیام‌ها دارند.

۵ تن از این شهدا در موزه دفاع مقدس رشت واقع در محل لشکر ۱۶ قدس گیلان، جنب باغ رضوان و یک شهید دیگر هم در محوطه دانشگاه پیام نور رشت واقع در بلوار امام خمینی(ره) این شهر به خاک سپرده خواهند شد.

همچنین پیکر ۲ شهید گمنام دیگر هم قرار است در پارک پاشوران سیاهکل به خاک سپرده شوند و میانگین سن این شهدا بین ۱۷ تا ۲۵ سال است و در عملیات‌های مختلف نظیر کربلای ۵، والفجر مقدماتی، رمضان، بدر و در حمله دشمن در منطقه زیوران به شهادت رسیدند.

مراسم وداع با این شهدای گمنام با عنوان «شامگاه زیارت» شامگاه چهارشنبه همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در گلزار شهدای رشت برگزار شد و دیگر مراسمات وداع با این شهدای گمنام نیز شب گذشته در چند شهرستان برگزار شد.

 

حکایت گیلان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان