گروه : دسته‌بندی نشده


مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به ادامه بارش باران تا فردا در این استان، گفت: دمای هوا نیز کاهش محسوسی داشته و تا ۱۶ درجه کاهش می یابد.

به گزارش کاشف خبر به نقل از مهر؛ محمد دادرس با اشاره به فعالیت سامانه بارشی و کاهش محسوس دمای هوا در استان از عصر روز گذشته، اظهار کرد: با نفوذ تدریجی جریانات شمالی از روز گذشته روند افزایش ابر، کاهش دما، بارندگی و وزش باد در استان گیلان آغاز شد.
وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌ها بارش‌ها در برخی نقاط شدید یا حتی خیلی شدید پیش بینی شده است، گفت: بارش در ارتفاعات بالا دست استان گیلان به صورت برف است.

مدیر کل هواشناسی گیلان در ادامه با بیان اینکه این شرایط جوی تا روز جمعه در استان فعال است، افزود: در این مدت آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزش و رانش زمین، برخورد صاعقه، لغزنده بودن سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی و ابلاغ آن به دستگاه‌های خدماتی و امدادی برای پیش بینی تمهیدات لازم در راستای مقابله با هر گونه حادثه یا بحران احتمالی، گفت: دمای هوای گیلان نیز در این مدت ۸ تا ۱۶ درجه کاهش می‌یابد.

دادرس با بیان اینکه دریا نیز مواج و طوفانی و برای انجام فعالیت‌های مرتبط همانند صید و صیادی نامناسب است، ادامه داد: ارتفاع موج دریا در نواحی نزدیک به ساحل ۳ متر و در دور از ساحل به حدود پنج متر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه آسمان شهر رشت برای امروز ابری و مه آلود همراه با کاهش دما و بارندگی و وزش باد و احتمال رعد و برق پیش بینی شده است، افزود: دمای شهر رشت نیز بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سلسیوس در نوسان است.

مدیر کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه در شبانه روز گذشته پره سر با ۹۰ میلی متر بیشترین میزان بارش را به ثبت رسانده است، گفت: لوشان نیز طی شبانه روز گذشته بارشی نداشته است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان