گروه : دسته‌بندی نشده

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه تولیدات داخلی چای ۳۰ درصد نیاز کشور را تأمین می کند، گفت: امسال ۴۲ هزار تن چای وارد شده است.

به گزارش کاشف خبر به نقل از مهر ، حبیب جهانساز ظهر چهارشنبه در نشست خبری در سالن اجتماعات سازمان چای، گفت: صنعت چای طی سنوات گذشته تا به امروز دچار تحولات زیادی شده است.

وی با اشاره به فراز و نشیب‌های بسیار صنعت چای طی سال‌های گذشته، افزود: امروز صنعت چای با تلاش دوباره چایکاران و مسئولان به پویایی دوباره رسیده و در بین چایکاران انگیزه به وجود آورد.

رئیس سازمان چای با بیان اینکه چای تولید داخل ۳۰ درصد نیاز کشور را تأمین می‌کند، اضافه کرد: صادرات چای ایرانی به کشورهای دیگر نیز ۱۰ میلیون دلار ارز آوری برای کشور به دنبال دارد.

وی با اشاره به حمایت‌های خوب انجام شده از چایکاران در سال‌های اخیر، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته تولید چای در کشور ۹۰ هزار تن و چای خشک نیز ۱۷ هزار تن رسیده بود که امروز میزان برگ سبز چای تولیدی ۱۳۳ هزار تن و چای خشک نیز ۳۰ هزار تن رسیده است.

رئیس سازمان چای کشور ادامه داد: بررسی این روند نشان دهنده رشد ۵ تا ۱۰ درصدی در صنعت چای کشور است که زمینه را برای حضور و انگیزه بیشتر چایکاران فراهم کرده است.

وی با اشاره به حمایت صندوق توسعه چای از چایکاران، گفت: سرمایه اولیه این صندوق هفت تا هشت میلیارد تومان بود که امروز این سرمایه به ۸۷ میلیارد تومان رسیده که ۷۵ درصد سرمایه این صندوق مربوط به چایکاران است.

جهانساز با بیان اینکه دولت تمام مطالبات سهم خود نسبت به چایکاران را پرداخت کرده است، اضافه کرد: تنها ۲۰ درصد سهم کارخانجات چای باقیمانده که به زودی پرداخت می‌شود.

وی منطقی کردن قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای را یکی دیگر از حمایت‌های انجام شده از چایکاران عنوان کرد و افزود: امروز رضایت نسبی در این زمینه میان چایکاران و کارخانجات وجود دارد.

رئیس سازمان چای کشور در ادامه با اشاره به اینکه امروز تعداد کارخانجات چای به ۱۶۲ کارخانه افزایش یافته است، اظهار کرد: برای ارتقای سطح بهداشتی کارخانه‌های چای ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی به واردات ۸۰ هزار تنی چای در سال گذشته اشاره و با بیان اینکه این میزان امسال ۴۲ هزار تن رسیده است، گفت: حدود ۸ هزار تن چای داخلی نیز صادر شده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان