گروه : دسته‌بندی نشده

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه کاهش محدودیت های کرونایی در مناطق نارنجی و قرمز اتفاق نمی افتد، گفت: نگرانی‌ها در مورد ویروس جهش یافته کرونا نیز وجود دارد و هرگونه کاهش سطح مراقبت‌های بهداشتی در سطح جامعه می‌تواند خطرساز باشد و ما را به سمت خیز جدید بیماری سوق دهد.

کاشف خبر / دکتر سیما سادات لاری در گفت و گو با ایسنا، درباره نحوه لغو محدودیت های کرونایی با توجه به روند کاهشی بیماری در کشور، گفت: زمانی که فوتی‌های روزانه کرونا در کشور به نزدیک به ۵۰۰ نفر رسیده بود، مهم‌ترین اقدام اجرای محدودیت‌های سخت گیرانه بود که با همکاری مردم و مسئولان و همه اصناف اجرایی شد. نباید از این نکته غافل شویم که این محدودیت‌ها منجر به آسیب‌های اقتصادی فراوانی به اصناف شده است.

وی با بیان اینکه به هر حال بخشی از این آسیب‌های اقتصادی با روش‌های مختلف از طرف دولت جبران شد، افزود: اما نمی‌توان محدودیت‌ها را برای همیشه ادامه داد و نمی‌توان کسب و کارها را تعطیل کرد. در نتیجه باید به سمت قانون مداری و توانمندسازی جامعه برای مدیریت شرایط حرکت کنیم. در حال حاضر جامعه با محدودیت‌های اعمال شده در آذر ماه همراه شده و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز رشد بسیار خوبی داشته است. استفاده از ماسک در حال حاضر قابل مقایسه با بهار یا تابستان نیست و بخش زیادی از جامعه از ماسک استفاده می‌کنند و این یک فرهنگ سازی بسیار مناسب بود که به کمک رسانه‌ها انجام شد.

لاری ادامه داد: البته شاید بهترین روش برای وزارت بهداشت این باشد که بگوییم محدودیت‌های شدید ادامه پیدا کند، اما این محدودیت‌ها از نظر اقتصادی و حتی اجتماعی باعث آسیب‌های فراوانی می‌شود. از طرفی باید به این نکته توجه کرد که اگر همراهی مردم کم شود، دوباره به روزهای سخت گذشته بر می‌گردیم و این تجربه در همه ماه‌های مبارزه با بیماری کووید ۱۹ تجربه شده است.

کاهش محدودیت ها در مناطق نارنجی و قرمز اتفاق نمی افتد

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه کاهش محدودیت‌ها نیز فقط در مناطق زرد و آبی کرونا اجرا می‌شود که میزان بستری کمتری دارند، تاکید کرد: قرار نیست در مناطق نارنجی یا قرمز اجرایی شود.

لاری گفت: همچنین پروتکل‌های سخت گیرانه‌ای برای مشاغل پرخطر در نظر گرفته می‌شود. به طور مثال انجام تست‌های تشخیص سریع برای کارکنان تالارها و کنترل کد ملی افراد از نظر انجام تست کرونا و مثبت بودن یا نبودن تست آنها انجام می‌شود. همچنین محدودیت‌های ظرفیتی برای مشاغل پرخطر نیز در نظر گرفته می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: نگرانی‌ها در مورد ویروس جهش یافته کرونا نیز وجود دارد و هرگونه کاهش سطح مراقبت‌های بهداشتی در سطح جامعه می‌تواند خطرساز باشد و ما را به سمت خیز جدید بیماری سوق بدهد. با این حال، مهم‌ترین نکته همکاری مردم و مسئولان و اصناف است و تا زمانی که واکسیناسیون همگانی علیه کرونا انجام نشود و همچنین بخش زیادی از مردم نه فقط در کشور خودمان، بلکه در سایر کشورها هم علیه این ویروس واکسینه نشده‌اند، باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مد نظر داشته باشیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان