گروه : دسته‌بندی نشده

در راستای حذف حضور فیزیکی در شرایط ویژه کرونایی و اهمیت حفاظت از سلامت همگانی، سامانه صدور دفترچه الکترونیکی چایکاران راه‌اندازی شد.

 در راستای سیاست‌های مهم دولت دوازدهم و توسعه دولت الکترونیک و لزوم خدمت‌رسانی الکترونیکی به چایکاران و کارخانجات ، سازمان چای کشور پس از ایجاد سامانه‌های چایکاران (G2C)، کارخانجات G2B)) و سامانه ادارات (G2E) اقدام به راه‌اندازی سامانه دیگری به نام «سامانه صدور الکترونیکی دفترچه چایکاری» کرده است.
بر اساس گزارش سایت سازمان چای، تمامی چایکارانی که در سال جاری و یا سال‌های اخیر دارای دفترچه چایکاری با شماره ملی خود بوده یا در سامانه چایکاران در شهرستان مذکور دارای شماره چایکاری می‌باشند از ۱۰ دیماه با مراجعه به «سامانه چایکاران» به آدرس automation.irantea.org می‌توانند اقدام به مشاهده، دریافت فایل و یا چاپ دفترچه چایکاری خود کنند.
برای ورود به سامانه چایکاران، نام کاربری به ترتیب شماره ملی چایکار و شماره چایکار می‌باشد، رمز عبور برای اولین ورود به سامانه «شماره شناسنامه» چایکار می‌باشد.
در صورتی که چایکاری در سال جاری فعالیتی نداشته این عدم فعالیت به چایکار توسط سامانه گزارش شده، که چایکار می تواند با ارسال توضیحات لازم، درخواست فعال شدن دفترچه خود را به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه برای کارشناس اداره ارسال ‌کند تا پس از بررسی در سریع‌ترین زمان ممکن امکان فعال شدن دفترچه چایکاری و صدور آن فراهم شود.
بر اساس این گزارش همچنین برای چایکارانی که برای اولین بار صاحب باغ چای شده یا تاکنون به هر دلیلی دفترچه چایکاری با شماره ملی خود در شهرستان مربوطه نداشته‌اند، می‌تواند از طریق سامانه صدور به آدرس sodoor.irantea.org اقدام به ثبت نام دفترچه چایکاری نمایند.
شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان برنامه ریزی برای تامین و توزیع به موقع کود مورد نیاز ۵۲ هزار خانوار چایکار استان با ۱۳ کارگزاری تعاونی و خصوصی با سهمیه قریب به ۷ هزار و ۶۵۲ تن انواع کودهای کشاورزی اصلی و یارانه ای و همچنین کودهای غیر یارانه ای فعالیت دارد.
استان های گیلان و مازندران بیش از ۵۰ هزار خانوار چایکار و حدود ۲۸ هزار هکتار باغ چای دارد در این میان ۹۰ درصد باغهای چای در استان گیلان و ۱۰ درصد در استان مازندران قرار دارد.
لاهیجان با جمعیت ۱۳۷هزار نفری در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و سازمان چای و پژوهشکده چای کشور در این شهرستان قرار گرفته است.
منبع: ایرنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان