گروه : دسته‌بندی نشده

پروفسور سرگئی نتسوف، رئیس آزمایشگاه ویروس شناسی دانشگاه دولتی نووسیبیرسک روسیه ضمن صحبت در مورد تأثیر دمای پایین بر همه گیری کرونا ابراز عقیده کرد که سرمای شدید قریب الوقوع در بسیاری از مناطق روسیه به شیوع بیشتر ویروس کرونا منجر خواهد شد.

به گزارش کاشف خبر ، این ویروس شناس در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: “مطمئناً هرچه هوا سردتر باشد ، ویروس کرونا از امنیت بیشتری در سطوح از جمله نرده ها ، دستگیره درها و وسایل منزل برخوردار خواهد بود.”

به گفته وی ، در تعطیلات سال نو ، ممکن است تعداد موارد روزانه ابتلا نیز افزایش یابد ، زیرا افراد در ارتباط بیشتری با یکدیگر خواهند بود. “مردم تمایل بیشتری برای تماس با یکدیگر خواهند داشت ، آنها در خیابان دیدار نمی کنند: آنها به کافه ها ، رستوران ها می روند ، و در خانه به طور فعال باهم معاشرت می کنند. این عامل دیگری برای افزایش شیوع کرونا است.”

ولادیسلاو ژمچوگوف ، ایمونولوژیست روس در مورد وضعیت کووید ۱۹ در هوای سرد نظرکاملاً متفاوتی دارد. به گفته وی ، سرمای شدید احتمال ابتلا به ویروس کرونا در خیابان را تقریباً به صفر می رساند. وی معتقد است که ویروس فقط برای چند ثانیه در دمای ۵-۱۰ درجه زیر صفر زندگی می کند.

به نوبه خود ، آنا پوپووا رئیس اداره نظارت های بهداشتی روسیه گفته است گفت که ویروس ها در دمای منفی ۷۰ درجه زندگی می کنند و هوای سرد تأثیر مثبتی بر شیوع ویروس کرونا در فدراسیون روسیه ندارد.
طبق پیش بینی مرکز هواشناسی روسیه ، طی روزهای آینده یخبندان های شدید تا ۵۰ درجه در سیبری غربی و مرکزی پیش بینی می شود. یخبندانهای شدید همچنین می توانند در استان های نووسیبیرسک ، تومسک ، اومسک ، کمروو رخ دهند.

برنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان