گروه : دسته‌بندی نشده

یونس محمودی در نشست با اصحاب رسانه شهرستان لاهیجان که در دو بخش یک ساعته و با رعایت پروتکل های بهداشتی وضعیت نارنجی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار گردید، اظهار داشت: خبرنگاران با جان و دل انعکاس دهنده حقایق ملموس جامعه هستند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم مرتضی محیطی خبرنگار پیشکسوت و سختکوش صدا و سیمای مرکز گیلان در شهرستان لاهیجان که بر اثر ابتلا به ویروس کووید ۱۹ جان خود را از دست داد، گفت: خبرنگاران می کوشند تا در تحسین روابط افراد در جامعه و مردم با مسئولان نقش افرین باشند.

نماینده عالی دولت در لاهیجان با بیان اینکه، خبرنگاران سمبل هدایت و تنویر افکار عمومی هستند، خاطر نشان کرد: شفاف سازی یکی از مهمترین ویژگی اصحاب قلم و اندیشه است.

محمودی، به نقش تاثیر گذار، الگو ساز و الگو پذیر اصحاب قلم و رسانه در جوامع انسانی اشاره کرد و افزود: خبرنگار رسالت فرهنگی را حمل می کند و حامل پیام فرهنگی است.

وی با بیان اینکه شرایط کرونا و ظرفیت محدود جلسات از نظر حاضرین باعث شد که نتوانیم از میزبان همه خبرنگاران در جلسات شهرستانی باشیم، خاطر نشان کرد: همواره خواهان تعمیق مناسبات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی با همه خبرنگاران هستم.

فرماندار لاهیجان گفت: ۲هزار و ۴۶۹ پروژه از ابتدای دولت تدبیر و امید با اعتبار یک هزار و ۱۴ میلیارد تومان و اشتغال ۱۳ هزار و ۴۲۶ نفر در این شهرستان اجرا شده است.

محمودی افزود: از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای گیلان در سال جاری ۲۸ میلیارد و ۲۴۳ میلیون تومان به لاهیجان اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه لاهیجان هم اکنون با اختلاف کمی در رتبه دوم پرداخت تسهیلات خسارت دیدگان کرونا در استان است، گفت: ۱۳۱۴ پرونده با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد و ۸۴۴ میلیون تومان و سطح اشتغال ۲۹۱۰ نفر این تسهیلات را دریافت کردند.

فرماندار لاهیحان با بیان اینکه تا پایان سال جاری‌، شاهد هیچ واحد اقتصادی راکد، بحرانی و مسئله دار نخواهیم بود، گفت: احداث ۱۷۹ واحد مسکن محرومان توسط بنیاد مسکن در این شهرستان احداث خواهد شد.

محمودی خواستار پرهیز از تشکیل دورهمی خانوادگی در شب یلدا شد و گفت: از اقشار مردم، بازاریان و صنوف لاهیجان از ابتدای شیوع این ویروس منحوس تا به امروز نهایت همکاری را با ستاد کرونا داشتند تشکر می نمایم.

وی به فوت ۲۴ بیمار کرونایی در بیمارستان پیروز لاهیجان (پایلوت شرق گیلان) از ۱ آذر تا کنون اشاره کرد و گفت: از این تعداد، ۱۱ نفر اهل لاهیجان و ۱۳ نفر اهل سایر شهرستان های شرق استان بودند.

نماینده عالی دولت در لاهیجان به بستری ۲۰۳ نفر طی آذر ماه در بیمارستان پیروز خبر داد و گفت: خوشبختانه ۱۲۹ نفر از بستری شدگان، بهبود یافتند.

محموی به برگزاری چهل جلسه ستاد مدیریت کرونا در شهرستان اشاره کرد و گفت: طرح ملی غربالگری با نام شهید سپهبد سلیمانی در لاهیجان در حال اجرا می باشد.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد مردم لاهیجان از ماسک استفاده می کنند، گفت: طی ماه جاری و از آغاز طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا، ۶۴۳۲ برگ تردد برای خودروهای شهروندان لاهیجانی واجد شرایط صادره شده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان