گروه : دسته‌بندی نشده

به گزارش کاشف خبر ؛ فرهاد دلق پوش در نشست فوق العاده با سید رسول میر خلفی رئیس امور شعب بانک ملی گیلان و دبیرشورای بانک های استان بر لزوم حمایت مضاعف از بخش تولید تاکید کرد واظهار داشت: برای تحقق اهداف سال جهش تولید به پشتوانه بانکی برای افزایش توان و شتابدهی به فعالین بخش تولید به شدت نیازمندیم.
رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه کیفیت و سرعت خدمات بانکی، اثربخشی بیشتری در حوزه تولید دارد، افزود: معتقدم که بانک ملی، پیشران سایر بانک های استان است و هدایت و ترغیب سایر بانک‌های عامل، برای احیای واحدهای راکد و ایجاد طرح های جدید و بهره برداری از ظرفیت های خالی و افزایش روحیه تعاون و همکاری از دبیرخانه شورای بانکهای استان مورد انتظار است.
فرهاد دلق پوش میزان پرداختهای سال مالی گذشته کارگروه تسهیل و رفع موانع را مثبت ارزیابی نمود و گفت: در سال مالی گذشته کارگروه که معمولاً از آبان ماه هر سال آغاز می شود بیش از یک هزار ۶۶۴ میلیارد تومان تسهیلات در مجموع به سه بخش صنعت، گردشگری و کشاورزی در قالب این کارگروه پرداخت شده است که این میزان از مبلغ اختصاصی بسیار بیشتر بوده است و البته عملکرد بانک ها برای تسهیلات رونق تولید باید در سامانه بهین یاب ثبت گردد.
دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان؛ میزان تسهیلات اختصاص یافته در سال مالی ۹۹ کارگروه را مشابه پارسال اعلام کرد و گفت: از ۲۲ آبان امسال تسهیلات رونق تولید به میزان یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای گیلان در نظر گرفته شده است که تاکنون۲۰ واحد صنعتی برای اخذ این تسهیلات جدید به بانک های عامل معرفی شدند.
دکتر دلق پوش با بیان اینکه طرح‌های صنعتی متقاضی تسهیلات از قبل در کارگروه‌های فرعی و کارشناسی به صورت تخصصی آنالیز و بررسی می شوند، عنوان کرد: صدور هدفمند و کارشناسی مجوز ها ملاک عمل می باشد. برخی طرح‌ها در استان اشباع شده است و در هنگام صدور مجوزها راهنمایی لازم به سرمایه گذاران توسط اداره طرح و برنامه سازمان صمت گیلان انجام می‌شود.
رئیس سازمان صمت گیلان در بخش دیگری از سخنان خود بر تشکیل کمیته ای برای رصد و احیای واحدهای تحت تملک بانک‌ها تاکید کرد و گفت: اطلاعات این دسته از واحدها به صورت کامل توسط بانک ها احصاء شود و در اختیار این سازمان قرار گیرد تا شرایط آنها بررسی و به افراد حقیقی و حقوقی دارای اهلیت برای ادامه فعالیت واگذار شود تا برخی که راکدهستند، مجدد به چرخه تولید بازگردانده شوند.
در ادامه این نشست سید رسول میرخلفی، رئیس امور شعب بانک ملی استان نیز بر حمایت هرچه بیشتر از بخش تولید اعلام آمادگی نمود و اظهار داشت: اولویت پرداخت تسهیلات بانکی در سال جهش تولید با واحدهایی است که از جانب کارگروه تسهیل و رفع موانع مصوبه دارند.
میر خلفی تصریح کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی استان خوش حساب هستند و حاضریم در جلسات کارگروه از آنان تقدیر نماییم ولی معدود واحدهایی هم داریم که علیرغم فعالیت و و سوددهی مثبت، نسبت به پرداخت تسهیلات خود بی‌تفاوت و سهل انگار هستند که لازم است به نحوی شایسته با آنان برخورد گردد.
دبیر شورای بانکهای استان در این نشست قول مساعد داد که در اولین فرصت با همکاری سایر بانکها، اطلاعات واحدهای تحت تملک بانکهای استان استخراج و احصاء و در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت برای اقدامات بعدی قرار گیرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان