گروه : دسته‌بندی نشده

کاشف خبر / یونس محمودی فرماندار لاهیجان در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی این شهرستان گفت: مسئولیت اجرای حقوق کودک صرفاً بعهده دستگاههایی همچون کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، آموزش وپرورش، بهزیستی و…نیست بلکه این وظیفه تمامی دستگاههای اجرایی است که نسبت به این امر کوشا باشند ویکی از دلایل گردهمایی امروز ما نیز این است تا نگاه سیاستمداران،‌ سیاستگذاران، سازمانهای مردم نهاد و… را به بخش کودک معطوف کنیم وهیچ دستگاهی نمی تواند خود را از این امر مبری کند.

وی افزود: مهمترین وظیفه ذاتی مسئولان، داشتن رویکرد مبتنی بر محور فرهنگی و اجتماعی است.

فرماندار لاهیجان خاطر نشان کرد: چنانچه در وظایف و اختیارات قانونی، پیوست های فرهنگی و اجتماعی در راستای احقاق حقوق شهروندی را لحاظ نکنیم، سیاست های ما در سایر حوزه ها دچار نقص های علمی و فنی خواهد شد.

محمودی با بیان اینکه فرهنگ محور توسعه است، افزود: اجتماعی اندیشیدن می تواند بسیاری از ناهنجاری های جامعه را کاهش دهد و ما را در مقابل آسیب ها ایمن کند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به رویکرد فرهنگی و اجتماعی گفت: مبنای بسیاری از مشکلات ریشه در مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد.

فرماندار لاهیجان به تشکیل کمیته های چهارگانه و ضمن معرفی رابطان کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان اشاره کرد و افزود: کارکرد گروهی هیچ وقت به ما ضرر نمی‌رساند.

محمودی با تاکید بر تقویت اندیشه محوری در شهرستان لاهیجان، تصریح کرد: بانک اطلاعاتی مربوط به انواع حقوق کودک در حوزه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایجاد شود.

وی ایجاد برنامه های مفرح و با نشاط اجتماعی را مفید دانست و ادامه داد: برگزاری این نوع برنامه ها فقط با رعایت شدید پروتکل های بهداشتی بلامانع است.

فرماندار لاهیجان، آموزش و آشنایی با انواع مهارت ها و سبک زندگی را خواستار شد و گفت: تقویت صندوق حمایت از زنان در سطح روستاها، اثرات مثبتی خواهد داشت.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان