گروه : دسته‌بندی نشده

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان در اولین نشست حلقه های صالحین بانوان خبرنگار گیلانی عنوان کرد: دقت و صداقت باید سرلوحه کار رسانه باشد تا جلب اعتماد عمومی حاصل گردد.

به گزارش کاشف خبر ؛ مهدی پارسا در اولین نشست حلقه های صالحین بانوان خبرنگار گیلانی با اشاره به جایگاه تاثیرگذار زن در خانواده و جامعه، گفت: بسیاری از گره های فرهنگی و اجتماعی را میتوان با دستان پرتوان بانوان گشود.

وی آمار قابل توجه اشتغال بانوان در حوزه رسانه را نقطه قوتی برای پیگیری مسائل و مشکلات زنان و خانواده دانست.

پارسا اجتناب از گمانه زنی و پیش داوری از سوی رسانه ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: دقت و صداقت باید سرلوحه کار رسانه باشد تا جلب اعتماد عمومی حاصل گردد.

وی با اشاره به حادثه تلخ مرگ دختر تالشی به دست پدر که به تازگی اتفاق افتاد، عملکرد رسانه های داخلی در انعکاس اخبار این واقعه را مثبت ارزیابی کرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان تصریح کرد: دشمنان و رسانه های معاند سعی داشتند با سوء استفاده از مرگ این دختر جوان، ماجرا را اختلاف مذهبی جلوه دهند که البته با روشنگری رسانه های داخلی این توطئه خنثی شد.

وی ادامه داد: رسانه ها در حوادث اینچنینی ضمن عمل به رسالت خود باید به حفظ حریم خصوصی خانواده ها نیز متعهد باشند.

پارسا رسانه را پل ارتباطی بین مردم و مسئولین خواند و یادآور شد: عملکرد رسانه ها باید به گونه ای باشد که مردم بتوانند به آن ها اعتماد کنند.

وی با بیان اینکه رسانه باید بر اساس ادله و مستندات به تولید محتوا بپردازد تا مجبور به تکذیب اخبار خود و در نتیجه از دست دادن مخاطب نشود، افزود: ارتقاء سواد رسانه ای و پرهیز از سیاه نمایی یک ضرورت است.

وی عنوان کرد: چنانچه سواد رسانه ای در جامعه ارتقاء یابد، دست دشمن برای موج سواری خالی می ماند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان خاطرنشان کرد: از سال گذشته پیشنهاد برگزاری “دوره آموزشی تربیت خبرنگار خانواده” مطرح شده بود که پیش بینی می شود در ابتدای نیمه دوم سالجاری محقق گردد.

وی اضافه کرد: دوره مذکور ویژه بانوان خبرنگار است.

پارسا راه اندازی ۱۱ “گروه جهادی رسانه” را از دیگر برنامه های سازمان بسیج رسانه گیلان برای سالجاری معرفی کرد و گفت: این گروه ها با رصد مسائل و مشکلات استان، در جهت مطالبه گری برای رفع آن ها گام خواهند برداشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نشست حلقه های صالحین بانوان عضو بسیج رسانه گیلان، با محورهای تربیتی، معرفتی، بصیرتی و مهارتی به صورت ماهانه تداوم خواهد داشت.

برنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان