گروه : دسته‌بندی نشده

مدیرکل اشتغال و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عدم واریز بیمه بیکاری اسفندماه مشمولان بیمه بیکاری کرونا را ثبت شماره حساب نادرست برخی افراد دانست.

کاشف خبر/ به گزارش ایرنا، «معسود بابایی» روز دوشنبه درباره عدم واریز بیمه بیکاری، بیکاران کرونا، گفت: از میان مشمولان بیکاری اسفندماه ماه امسال که مقرر شد شماره حساب خود را ارسال کنند، شماره حساب ۹۱ هزار و ۶۵۶ نفر مشکل داشت.
وی افزود: شماره حساب برخی افراد مشکل داشته و با کدملی آنها همخوانی نداشت یا اینکه خارج از ۶ بانک عاملی که اعلام شد شماره شبا ارسال کردند.

مدیرکل اشتغال وزارت تعاون گفت: برای این افراد پیامک فرستادیم که شماره حساب خود را اصلاح کنند که ۷۲ هزار و ۳۱۷ نفر تا روز گذشته این کار را انجام دادند که لیست این افراد برای تامین اجتماعی ارسال کردیم تا برای واریز مقرری به سازمان برنامه و بودجه فرستاده شود اما ۱۹ هزار و ۳۳۹ نفر هنوز اقدامی در این زمینه انجام ندادند.

وی اظهارداشت: ۲۰۰ هزار و ۵۳۲ نفر از بیکاران کرونا در فروردین ماه نیز شماره شبای خود را فرستادند اما همچون اسفندماه ۷۰ هزار و ۶۸۳ نفر شماره شبای نادرست اعلام کرده بودند که با دریافت پیامک اصلاح شماره حساب ۵۹ هزار و ۵۰۲ نفر اصلاح لازم را انجام دادند و مابقی نیز هنوز شماره حساب صحیح را ارسال نکردند.

بابایی گفت: البته فایل اطلاعاتی اصلاح شده متقاضیان بیمه بیکاری فروردین ماه را به سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل کشور ارسال کردیم تا در زمان تعیین شده واریز مقرری آنها انجام شود.

وی درباره پرداخت بیمه بیکاری، بیکاران کرونا در اسفندماه گفت: آمار پرداخت بیمه بیکاری کرونا در اختیار سازمان برنامه و بودجه است، اما براساس اعلام این سازمان ۱۰۳ هزار نفر مقرری بیکاری کرونا در اسفند را دریافت کردند و لیست تکمیلی ۴۶ هزار نفر دیگر نیز برای این سازمان ارسال شده است.

مدیرکل اشتغال وزات کار گفت: مشمولان بیمه بیکاری در اسفندماه ۳۷۱ هزار و ۳۴۰ نفر بود که بخشی از کارفرماها لیست بیمه ارسال کرده بودند و براین اساس ۲۴۱ هزار نفر مشمول نهایی بیمه بیکاری کرونا بود و در حال حاضر لیست ۱۵۰ هزار مشمول بیمه بیکاری کرونا در اسفند ماه در اختیار سازمان برنامه و بودجه است.

وی گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، بیمه بیکاری مشمولان ناشی از شیوع کرونا از اسفند ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹ را تحت پوشش قرار داده است و هنوز مصوبه‌ دیگری در این زمینه وجود ندارد.

بابایی درخصوص مبلغ واریزی بیمه بیکاری کرونا گفت: تاکید ما بر پرداخت مطابق با قانون (بند ب ماده هفت قانون کار) بوده است اما مبلغ واریزی بنابر صلاحدید سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل کشور بوده است که براساس اعلام مشمولان منطبق با قانون نبوده است.

وی افزود: مقرر شده بود پرداخت بیمه بیکاری اسفندماه در دو مرحله انجام شود که یک مرحله آن صورت گرفته است.

مدیرکل اشتغال وزارت کار درباره پرداخت بیمه بیکاری مشمولان در فروردین و اردیبهشت ماه گفت: لیست کامل مشمولان در اختیار تامین اجتماعی قرار گرفته است و قرار است این سازمان پالایش تعداد عائله را انجام می‌دهد و در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار می‌دهد اما زمان واریز آن مشخص نیست.

وی همچنین درباره بیمه بیکاری در ماه‌های آینده نیز گفت: در خردادماه پرداخت بیمه بیکاری روند قانونی می‌شود و افراد باید حتما سابقه پرداخت بیمه منطبق با قانون باشد و مبلغ پرداختی نیز برعهده سازمان تامین اجتماعی است که مطابق قانون پرداخت می‌شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان