گروه : دسته‌بندی نشده

در حالی که جهان درگیر ویروس کروناست و در کشور نیز عموم مردم درگیر این ویروس و حواشی مربوط به آن هستند، در جلسه روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی نمایندگان خانه ملت به دنبال تصویب دو فوریت اصلاح قانون انتخابات بودند .
در حالی که جهان درگیر ویروس کروناست و در کشور نیز عموم مردم درگیر این ویروس و حواشی مربوط به آن هستند، در جلسه روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی نمایندگان خانه ملت به دنبال تصویب دو فوریت اصلاح قانون انتخابات بودند .

نمایندگان مجلس دهم که پس از شیوع ویروس کرونا نزدیک به دوماه مجلس را تعطیل کرده بودند در جلسات اول الحاق یک تبصره به قانون انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را به تصویب رساندند .

محسن کوهکن از نمایندگان موافق با اشاره به اینکه در حین برگزاری انتخابات مجلس دهم شاهد این بودیم که در یک فضای گسترده به نمایندگان اتهام فساد مالی و اخلاقی زده شد و هیچ فرصتی هم برای دفاع وجود نداشت، افزود: طرحی که تهیه شده به روشن شدن اتهاماتی که در فضای انتخابات به نمایندگان زده می‌شود، کمک می‌کند.

این طرح دو فوریتی با واکنش جالب سخنگوی شورای نگهبان همراه بود .

عباسعلی کدخدایی در صفحه اینستاگرام خود نوشت ما در شورای نگهبان البته موافق هستیم که هر کس ادعای کذبی به نمایندگان و غیر نمایندگان وارد کرد باید در محاکم پاسخ گو باشد، هم قانون داریم و هم می‌توان دوباره بر آن تاکید کرد، اما از آن طرف طراحان این طرح هم قول دهند وقتی مطالب برایشان روشن شد و دلایل آن هم نه در یک که بعضا در چند جلسه توضیح داده شده از توسل به این مقام و آن مقام خودداری کرده و از حاشیه سازی پرهیز کنند. خودتان به مردم حوزه انتخابیه بفرمائید که دلائل چه بوده است! شاید بهتر باشد یک بند دیگر به این دو فوریتی اضافه شود که هر نماینده بعد از استماع دلائل رد صلاحیت خود موظف باشد در یک میتینگ انتخاباتی آن‌ها را بیان و یا در رسانه‌ها منتشر نماید

مجلس دهم را شاید بتوان یکی از ضعیف ترین مجلس های بعد از انقلاب خواند . مجلسی که نتوانست در مقابل بحران های فراوانی که در طی این چند سال در کشور بوجود آمد از خود حرکتی نشان دهد و همواره به دلیل اختلافات سیاسی درونی ، خروجی منفعلانه ای داشت .

ضعف و انفعال مجلسی که به گفته حضرت امام خمینی (ره) باید در راس امور باشد منجر به استقبال ضعیف مردم از انتخابات مجلس یازدهم شد .

شاید اگر مجلس دهم به جای دعواهای سیاسی و استیضاح های بی نتیجه به فکر ارائه طرح های اقتصادی مناسب با هدف رفع مشکلات اقتصادی مردم می بود و یا در بحرانی ترین روزهای چند ساله کشور ، با تعطیل کردن مجلس ، به قرنطینه خانگی نمیرفت میشد این همه خاطره ناخوش از مجلس در ذهن ها باقی نمی ماند.

ابریشم پرس

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان