گروه : دسته‌بندی نشده

استاندار گیلان در جریان بازدید از اجرای طرح عمرانی راه آهن رشت – کاسپین – انزلی از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر به این پروژه از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه کشور طی هفته گذشته خبر داد و گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه‌ای نسبت به این پروژه دارد.

کاشف خبر/ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن رشت – کاسپین – انزلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه از جمله مهم ترین پروژه های ملی است که می‌تواند تاثیرات چشمگیری در حوزه صادرات، واردات و حمل بار نه تنها برای کشورمان بلکه سایر کشورها به خصوص همسایگان شمالی داشته باشد .
وی از دیگر مواهب اجرای این پروژه را گسترش معاملات تجاری اوراسیا دانست و تصریح کرد: دولت اهتمام ویژه ای برای اجرا و تکمیل عملیات عمرانی این پروژه ارزشمند به نحوه مطلوب تا سال ۱۴۰۰ دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به بازدید امروز خود از مسیر ۷کیلومتری بخش اول قطعه ۶ پروژه راه آهن رشت- کاسپین – انزلی افزود : این قطعه ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم به تعهد پیمانکار برای تکمیل عملیات زیرسازی تا تابستان امسال و تحویل آن برای اجرای عملیات روسازی بر اساس تقویم زمان بندی، جامه عمل پوشانده شود.

استاندار گیلان اظهار کرد: برای تامین مالی و پشتیبانی این پروژه، رئیس جمهوری و نیز دکتر نوبخت حمایت های ویژه‌ای داشته اند و نگرانی در این بخش وجود ندارد .

دکتر زارع افزود: علاوه بر ۷۰ میلیارد تومانی که پیشتر برای اجرای پروژه داده شده بود، طی روزهای گذشته نیز رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر به این پروژه اختصاص داد.

دکتر زارع از تخصیص ۲۰ میلیارد تومان دیگر قطعه آستارا و نیز ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل آزادراه منجیل به رودبار خبر داد و افزود: همه این اعتبارات نقدی است.

وی ادامه داد: انتظار می رود دو پیمانکار قطعه های ۶ و ۷ نسبت به اجرای تعهدات خود و توجه به زمان بندی های اعلام شده، اقدام کنند و با تقویت و افزایش ماشین آلات، این پروژه را در زمان مناسب تحویل دهند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان