گروه : دسته‌بندی نشده

فرمانده انتظامی استان گیلان ضمن قدردانی از مردم استان که در روز طبیعت به هشدارها توجه کردند افزود: در روز طبیعت، قریب به ۵ هزار نفر از مأموران پلیس در ۱۸۴ نقطه استان شامل محورهای مواصلاتی منتهی به مناطق تفرجگاهی، پارک‌ها، بوستان‌ها و معابر شهری مستقر شدند و از ورود ۱۷ هزار خودرو به اماکن عمومی و تفرجگاه‌ها جلوگیری کردند.

به گزارش کاشف خبر ؛ فرمانده انتظامی استان گیلان ضمن قدردانی از مردم استان که در روز طبیعت به هشدارها توجه کردند افزود: در روز طبیعت، قریب به ۵ هزار نفر از مأموران پلیس در ۱۸۴ نقطه استان شامل محورهای مواصلاتی منتهی به مناطق تفرجگاهی، پارک‌ها، بوستان‌ها و معابر شهری مستقر شدند و از ورود ۱۷ هزار خودرو به اماکن عمومی و تفرجگاه‌ها جلوگیری کردند.

وی با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی استان در اجرای بهتر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی استان توانست طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را به‌خوبی در سطح استان اجرا کند طوری‌که میزان تردد خودروهای ورودی به استان گیلان در ایام نوروز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۱ درصد کاهش یافت.

سردار ملکی با بیان اینکه بیش از ۸۹۴ واحد صنفی متخلف در استان به دلیل عدم رعایت قوانین در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پلمب شدند افزود: برخورد جدی با محتکران اقلام بهداشتی و همچنین برخورد با قاچاقچیان کالا در سطح استان نیز از جمله اقدامات شاخص پلیس در طول این دو ماه بوده است که در این راستا پلیس با رصد اطلاعات و انجام اقدامات فنی اجناس مذکور را کشف کرد.

فرمانده انتظامی استان گیلان برخورد با پزشکانی که بدون دلیل اقدام به بستن مطب‌های خود کردند را جزو دیگر اقدامات نیروی انتظامی استان در طول این دو ماه اعلام کرد و بیان داشت: در همین راستا برای ۲۵ پزشک پرونده تشکیل و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره به برنامه استقرار نیروهای پلیس در ورودی بیمارستان‌ها جهت اپیدمی نشدن این بیماری در سطح جامعه اشاره و بیان کرد: نیروهای پلیس با حضور در بیمارستان‌ها و مشارکت در طرح جداسازی مردم عادی از بیماران به خوبی با عوامل دانشگاه علوم پزشکی گیلان همکاری کردند.

سردار ملکی با بیان اینکه کادر درمان درمانگاه شهدای نیروی انتظامی استان گیلان نیز از همان روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در استان به‌صورت شبانه‌روزی مشغول ارائه خدمات بهداشتی و درمانی شدند خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ بیمار به این درمانگاه مراجعه و مورد ویزیت پزشکان قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: ضدعفونی اماکن و معابر عمومی، خیابان‌ها و حتی ضدعفونی سطح ادارات نیز از دیگر اقدامات نیروی انتظامی استان گیلان در طول دو ماه گذشته بوده ‌و در ورودی‌های استان نیز بروشورهایی شامل نکات آموزشی توسط پلیس در اختیار کسانی‌که قصد ورود به استان را داشتند قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به ایثار و فداکاری نیروهای پلیس در عرصه تأمین امنیت و برقراری آرامش در جامعه در این ایام اظهار داشت: با اقدامات موثر پلیس در راستای اجرای طرح‌های نوروزی، نخستین بار شاهد کاهش ۸ درصدی جرائم در سطح استان گیلان بودیم.

سردار ملکی ابراز داشت: نیروهای پلیس در این ایام با توجه به نوع مأموریت و و میزان ارتباط‌شان با مردم همواره در معرض خطر کرونا بوده‌اند اما از هیچ تلاش تاثیرگذاری در این راه دریغ نکردند و ما در این مسیر ۲ شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کردیم.

وی افزود: با توجه به اینکه از ابتدای اردیبهشت ماه، طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت‌های ترافیکی نیز در استان و در سطح کشور کاهش می‌یابد لذا از مردم و هموطنان انتظار داریم که همچنان به گیلان سفر نکنند چون این ویروس هنوز در سطح جامعه وجود دارد و مسافران در صورت سفر ممکن است به این ویروس مبتلا شوند.

فرمانده انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: در صورت پایان یافتن این شرایط بحرانی ما در ایام تابستان پذیرای مسافران و هموطنان عزیز در استان گیلان خواهیم بود اما با توجه به شرایط فعلی بهتر است که استان گیلان را مقصد سفر خود قرار ندهند.

برنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان