گروه : دسته‌بندی نشده

در جلسه ستاد بحران شهرستان آستانه اشرفیه برای مقابله با بارش برف به آمادگی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان، حضور مستمر نیروهای امدادی و روسای ادارات در محل کار خود، بازدید مستمر از نانوایی ها و باز کردن راه های اصلی و مواصلاتی این شهرستان تاکید شد

به گزارش کاشف خبر، اگر در چند روز گذشته سری به سایت ها و اخبار زده باشید قطعاً خبر بارش سنگین برف در استان گیلان ظرف روزهای دوشنبه و‌ سه شنبه را شنیدید

هنوز مردم گیلان خاطره برف سال ۸۳ و ۹۲ را فراموش نکردند برفی که در آن انبوه خسارت زیادی به استان گیلان به دلیل نا آماده بودن مسوولان وارد شده و راه های مواصلاتی بسته و به دلیل آسیب پذیر بودن سازه، آب، برق، گاز با قطعی مواجه شد اما پس از پشت سر گذاستن بحران سفید در آن سال ها مسوولان تمهیداتی را برای مقابله با برف اندیشیدند.

در هنگام بروز بحران طبیعی به مانند بارش برف همکاری مردم و مسوولان برای پشت سر گذاشتن بی دغدغه از بحران، آمادگی کامل مسوولان برای ارائه خدمات به مردم و فراهم آوردن شرایط نشاط و شادابی است ولی مهمترین نکته در هنگام مواجه با برف بحث آموزش و مشارکت مردم و مسوولان با یک دیگر است.

اگر چه بر اساس اعلام سازمان هواشناسی برف سال ۹۲ در مقایسه با سال ۸۳ با شدت کمتری همراه بود ولی آزمونی بزرگ برای آمادگی مدیریت بحران استان در دولت یازدهم و ارائه خدمات بموقع به شهروندان بود و مسوولان از آن به عنوان تجربه موفق یاد کردند به همین دلیل باید برای بحران ناشی از برف و سرما زمستان امسال به عنوان یک تجربه مد نظر دستگاه های مختلف باشد تا با استفاده از تمام آن تجربه ها آمادگی خود را در سطحی نگه داشت که در صورت بروز بحران؛ آن اتفاقات، دیگر تکرار نشود و حوادث پیش آمده به خوبی مدیریت شود.

با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی بارش برف سنگین از روز یکشنبه سه شنبه به استان گیلان و شهرستان های رشت آستانه لاهیجان شفت خواهد بارید به همین منظور پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان آستانه اشرفیه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه می گوید بارش بارف باید موجب شادی و نشاط جامعه شود ولی اعتقاد دارد قطعا بارش برف با این میزان مشکلاتی را ایجاد می کند که باید تلاش انجام شده از میزان مشکلات کاسته شود.

یونس محمودی لازمه حل بحران در مواقع بارش برف را همراهی مردم با مسوولان دانست و گفت دستگاه های اجرایی باید در هنگام بروز مردم در کنار مردم بوده و حضور میدانی در صحنه داشته باشند.

وی از راهداری در خصوص باز شدن محور های اصلی آستانه اشرفیه درخواست دارد در با توجه به در پیش بودن ۲۲ بهمن جاده میدان امام حسین تا حرم مطهر را بازگشایی کند.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه، می گوید باید ماشین هایی که در هنگام بارش برف و باز کردن جاده ها مورد استفاده قرار می گیرد در ادارات شهرستان بماند.

بنابر اعلام رئیس اداره راه و شهرسازی آستانه دو دستگاه گریدر و لودر آماده ارائه خدمات رسانی به مردم در هنگام بارش برف هستند.

محمودی حضور مستمر اعضای مدیریت بحران در محل کار و در دسترس بودن را بسیار مهم می داند زیرا این حضور به مردم آرامش خاصی داده و تمام دستگاه آماده خدمات رسانی هستند.

وی می گوید درباره تامین ماحیتاج مردم در هنگام بازش برف به مانند تهیه نان وجود نداشته و تمهیدات لازم اندیشیده شده است‌

به گفته رئیس اتاق اصناف شهرستان آستانه اشرفیه ۲۰۲ نانوایی در هنگام بارش برف به مردم خدمات رسانی که با توجه به اخر ماه درخواست خرید آرد ماه آینده را از فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه درخواست کرد.

فرماندار شهرستان اشرفیه تاکید دارد باید آئین نامه و مصوب های ستاد بحران را اجرایی کند زیرا بسیار به حل مشکلات در هنگام بحران کمک کرده و تا الان قطعا باید ریزترین مسائل بحران شناسایی شود.

محمودی می گوید ستاد بحران آمادگی کامل را داشته و در کنار مردم در این چند روز هستند و بازدید مستمر از نانوایی ها در هنگام بارش برف انجام شود تا به بهترین نحو به وظایف خود عمل کنند.

وی از شهردار درخواست دارد باید شهرداری لیدر، گریدر، لودر و ماشین آلات در آمادگی کامل باشند و دستگاه های خدماتی به ویژه شهرداری و نیروهای آن در محل خدمت حضور مستمر داشته باشند زیرا مسائل شهرستان به شخصی ترجیح دارد.

به گفته شهردار آستانه اشرفیه بیش از ۱۰۰ نیروی خدمات رسان، دو دستگاه لودر، چهار دستگاه کامیون و یک دستگاه گریدر در شهرداری در آماده باش کامل و با تمامی امکانات به طور مستمر در محل شهرداری حضور دارند تا به مردم خدمات رسانی کنند.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه باز شدن راه های مواصلاتی به مانند جاده آستانه به کیاشهر، آستانه به سوخته کوه و آستانه به لاهیجان را از مهمترین مسائل در هنگام بارش برف دانست زیرا اعتقاد دارد با انجام این کار از مختل شدن زندگی مردم جلوگیری کرد.

به گفته رئیس اداره راه و حمل و نقل جاده ای دو دستگاه گریدر، دو دستگاه لودر، یک دستگاه کمپرسی تک، و سه دستگاه خوردی آماده بازشدن جاده ها در هنگام بارش برف در از همان اولین ساعات بارش برف است.

محمودی می گوید باید با پیمانکاران به خوبی برخورد شود زیرا این افراد نقش مهمی در کاهش خسارت به شهر و مردم در هنگام بارش برف دارند لذا از روسای ادارات درخواست دارم به این امر توجه کنند همچنین وی از راهداری و شهرداری درخواست دارد شرایط را برای پخش شن و نمک در جاده ها فراهم کنند.

۴۰تن نمک و ۱۰۰ تن شن توسط یک دستگاه نمک پاش در سطح شهر آماده انجام کار در این حوزه است.

وی با اشاره به نقش اسکان مسافران و مردم در هنگام بارش سنگین برف گفت باید در مرحله اول جاده های اصلی را باز کرد تا برای تردد مردم مشکلی ایجاد نشود و در صورت بروز مشکل شرایط لازم برای اسکان فراهم شود.

۳۰ مسجد در شهرستان آستانه اشرفیه آماده اسکان مسافران بوده و همچنین به گفته رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آستانه اشرفیه این جمعیت با چهار ماشین امدادی در کنار مردم حضور داشته و در صورت لزوم و احتیاج دو محل برای اسکان وقوت را پیش بینی کرده است.

به گفته رئیس شبکه بهداشت شهرستان آستانه اشرفیه بیماران دیالیزی و افرادی که دارای بیماری خاص بوده و به درمان فوری نیازمند هستند شناسایی شده و دو دستگاه آمبولانس آماده خدمت به مردم و انتقال این افراد به بیمارستان در صورت بروز مشکل است./فارس

خبرنگار؛سعید شفیعی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان