گروه : دسته‌بندی نشده

دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان صبح امروز (شنبه) با حضور در ایستگاه راه آهن رشت در منطقه فلکده، از طرح انتقال درخت از سد شفارود به این ایستگاه بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر؛ گونه های نادر درختان کاشته شده در محوطه بلوار دسترسی به راه آهن رشت که از محل اجرای سد شفارود به این مکان منتقل شده اند؛ به طور عمده از نوع انجیلی، ممرز، افرا، توسکا، بلوط، آزاد، داغدانان است که جزو گونه های با ارزش به دلیل پیدایش دیرینه آنها که متعلق به دوران سوم زمین‌شناسی می باشد، هستند.

دکتر ارسلان زارع در حاشیه این بازدید به خبرنگاران اظهار داشت: کاشت درخت با گونه های بومی از تاکیدات رییس جمهوری است.

وی کاشت نهال ها در محوطه پروژه های عمرانی ، میادین و معابر را امری ضروری و اقدامی قابل تحسین دانست و از فرمانداران خواست تا کاشت نهال متناسب با زیست بوم گیلان را هدف گذاری کنند.

وی افزایش سرانه پوشش درختی را از نتایج اجرای این مهم خواند و افزود: کاشت نهال علاوه بر زیبایی بصری ، از مخاطرات طبیعی نیز جلوگیری می کند.

گفتنی است دکتر روحانی رئیس جمهوری نیز اسفندماه سال گذشته همزمان با روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، یک اصله نهال بلوط در محوطه ایستگاه راه‌آهن رشت کاشت و به مدیران راه آهن گیلان نیز تأکید کرد که اطراف این ایستگاه را با درختکاری سبز کنند.

گونه انجیلی جزو گونه های فسیل زنده بوده و دارای ارزش زیبایی شناختی بسیاری است و به عنوان درخت تزئینی در فضاهای سبز و پارک ها مورد استفاده قرار می گیرد.

کاشت گونه‌های نادر از جمله انجیلی و افرا در مسیر بلوار دسترسی به ایستگاه راه آهن رشت به طول حدود دو کیلومتر، به اجرا در آمده که در صورت مراقبت مناسب در آینده به یکی از منظرهای زیبای شهری تبدیل می شود.

هدف از انتقال و کاشت درختان با گونه های نادر در ایستگاه راه آهن رشت ، نشان دادن منابع جنگلی و درختان نادر از جمله انجیلی و افرا به مسافران و گردشگرانی است که از طریق خطوط ریلی به گیلان سفر می کنند.

به گفته علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان تاکنون شهرداری های رشت، انزلی و لولمان از نهال های با گونه های نادر در فضا و منظرسازی شهری استفاده کرده اند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان