در نشست خبری شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه بازرگانی استان گیلان مطرح شد: ارتقای آگاهی مردم موجب ارائه خدمات بهتر و مطلوبتر شرکت‌های بیمه‌ای خواهد شد.

کاشف خبر /نشست خبری شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه بازرگانی استان گیلان به مناسبت روز خبرنگار و با حضور فرهاد بازیار مدیر شرکت بیمه پارسیان گیلان و رئیس سندیکای بیمه گران استان گیلان، علیرضا زندی پور معاون خسارت بیمه دانا گیلان، هادی فرید چافی مدیر بیمه ما استان گیلان و دبیر کارگروه اشخاص سندیکای بیمه گران استان گیلان، سید سجاد حسینی شرکت بیمه ملت و دبیر کارگروه اموال سندیکای بیمه گران استان، سید سعید صمدی پناه از شرکت بیمه نوین و دبیر کارگروه سندیکا، بهمن بابا زاده مدیر بیمه تعاون استان و دبیر کارگروه رفاهی سندیکای بیمه گران گیلان، مجتبی ارستن بیمه تجارت نو و دبیر سندیکای بیمه گران استان و جمعی از خبرنگاران در دفتر شرکت بیمه پارسیان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، فرهاد بازیار مدیر شرکت بیمه پارسیان استان گیلان و رئیس سندیکای بیمه گران استان اظهار داشت: در زمینه بیمه، جامعه یک شناخت کلی به امور بیمه‌ای دارد و یکی از مشکلات شرکت‌های بیمه‌ای خصوصا در استان گیلان، عدم آگاهی صحیح نسبت به قوانین بیمه‌ای می‌باشد.
بازیار با اشاره به سابقه سندیکای بیمه گران گفت: سندیکای بیمه گران در استان از سال ۱۳۴۶ فعالیت خود را آغاز کرد و همواره سعی نموده است تا فرهنگ بیمه را در جامعه نهادینه کند. در حال حاضر ۲۵ شرکت بیمه‌ای که هر کدام شعباتی در استان و شهرستان‌ها دارند عضو سندیکا هستند و کارگروه‌هایی نیز ذیل این سندیکا وجود دارند که به صورت تخصصی به موارد حیطه تخصصی خود می‌پردازند.
وی افزود: تمامی تلاش ما این است که خدمات بهتر و مطلوب‌تری به جامعه هدف ارائه دهیم.
وی در زمینه شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه بازرگانی استان گفت: شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه بازرگانی گیلان از سال ۹۶ تشکیل شد و تاکنون سه دوره هیات مدیره‌ای فعالیت داشته است و هدف از فعالیت شورا نیز ارائه خدمات بهتر به مردم است.

وی یکی از نکات مثبت این شورا در گیلان را هماهنگی و همراهی بسیار مناسب شرکت‌های بیمه در این استان برشمرد و افزود: این همراهی باعث شده صنعت بیمه در گیلان از ضریب نفوذ مناسبی برخوردار باشد و پتانسیل بسیار زیادی نیز برای افزایش ضریب نفوذ وجود دارد.

بازیار خاطر نشان کرد: چهارمین استانی هستیم که سرانه بیمه و ضریب نفوذ بیمه در آن بالاست، اما همچنان راه درازی در پیش داریم.
وی بیان کرد: نهاد ناظر شرکت‌های بیمه یعنی بیمه مرکزی کشور بر آیین نامه‌ها و بخشنامه‌ها نظارت می‌کند و ما نیز در قوانین خود تلاش کرده ایم که سهولت استفاده مردم از بیمه را در نظر بگیریم.
وی اذعان داشت: بیشترین استفاده و میانگین فروش بیمه نامه در گیلان مربوط به بیمه شخص ثالث و درمان است.
وی با بیان اینکه به دلیل وجود جمعیت سالمندی و بیماران خاص و سایر بیماری‌ها، ضریب خسارت درمان در استان بیشتر است، اظهار کرد: بیشترین میزان استفاده از بیمارستان‌های خصوصی در گیلان وجود دارد و همچتین دلیل دیگر افزایش تعرفه و تورم در حوزه درمان و پزشکی است.

رئیس سندیکای بیمه گران استان گیلان گفت: شرکت‌های بیمه کالایی را می‌فروشند که امنیت ساز است و آنان که جزئیات بیمه را درک کنند با خرید بیمه نامه‌های مختلف این امنیت را با خود به همراه خواهند داشت.

در ادامه مدیران حاضر به بیان مشکلات و نقطه نظرات خود در زمینه هایی، چون قوانین بیمه شخص ثالث، افت قیمت خودرو، احکام صادره دادگستری، درمان تکمیلی، آتش سوزی، بیمه نامه‌های عمر و زندگی، افزایش تعرفه‌های پزشکان و. پرداختند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
لازم بذکر است در پایان این جلسه به مناسبت روز خبرنگار از خبرنگاران حاضر تجلیل بعمل آمد.

تصاویر ؛ سید احمدرضاکیایی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان