گروه : سلامت

دکتر اسماعیل علیپور ، رئیس بیمارستان پیروز لاهیجان در جمع رسانه های گیلان ضمن تقدیر و نام بردن از خیرینی که در تجهیز بیمارستان پیروز لاهیجان و یا اهدای ملک به این مرکز مهم درمانی نقشی مؤثر و خداپسندانه داشته اند گفت: به خیرین اطمینان میدهیم ریالی از اهداهای آنان هدر نشده و مبالغ و تجهیزات اهدایی آنان، مستقیما صرف خدمات رسانی به بیماران میشود.

کاشف خبر/ به نقل از همای خبـر دکتر اسماعیل علیپور در این نشست خبری اعلام کرد: با پیگیری دکتر آشوبی ریاست دانشگاه پزشکی گیلان و مدیران بیمارستان پیروز لاهیجان، این مرکز درمانی مجوز تبدیل به مرکز آموزشی دریافت کرده و پس از این دانشجویان رشته های پزشکی، پرستاری، هوشبری، پیراپزشکی و… میتوانند در این مرکز درمانی به کار و آموزشهای ضمن تحصیل بپردازند و این مهم با تلاش و پیگیری های فراوان به دست آمده و یک آورده بسیار مهم برای شهر لاهیجان میباشد.

وی در این جلسه که پروفسور محمدصادق پیروز ، چشم پزشک پیشکسوت ، خیّر و از بانیان بیمارستان پیروز در آن حضور داشت توضیح داد: تبدیل شدن بیمارستان پیروز لاهیجان به یک قطب آموزشی در بخش درمان علاوه بر اینکه به اعتبار بخش درمانی و توسعه این بیمارستان می انجامد، سبب رونق گردشگری در لاهیجان خواهد بود ضمن آنکه بواسطه حضور دانشجویان از استانهای مختلف کشور این شهر ، سکونت پرتعداد دانشجویان کشور در لاهیجان را شاهد خواهیـم بود.

رئیس دانشگاه پیروز لاهیجان در ادامه به مقیمی شدن ICU بصورت شبانه روزی در این مرکز درمانی اشاره داشت و گفت: تاکنون در این بیمارستان به ازای هر تخت ۴۵ درصد کسورات داشتیم که با مقیم شدن پزشکان در این بخش علاوه بر اینکه نیازی به رفت و آمدهای مکرر بیماران نخواهد بود ، افزایش درآمد برای بیمارستان ایجاد میشود.

دکتر علیپور ، رئیس بیمارستان پیروز لاهیجان در این نشست رسانه ای ضمن تقدیر از مدیر بیمارستان دکتر سیده مریم فلاچای برای اهتمام و پیگیری های بی وقفه برای ارتقا سطح کیفی امور و نقش موثر در اداره بیمارستان گفت: به دنبال موافقت دستگاههای نظارتی که از همینجا قدردان آنان هستیم و با حمایت خیرین، این بیمارستان که هم اکنون دارای ۱۹۵ تخت فعال است ، بزودی شاهد توسعه در ظرفیت شده و مبدل به یک بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی میشود.

وی در این جلسه با نام بردن از پزشکان، پرستاران، فعالان بخش درمان، نیروهای پشتیبان، نیروهای خدماتی و نیروهای حفاظت فیزیکی این بیمارستان از تلاشهای جانانه و بی وقفه آنان تقدیر نمود.
دکتر علیپور گفت: این بیمارستان هم اکنون با ۶۰۰ الی ۷۰۰ عمل جراحی در ماه علاوه بر بیماران لاهیجانی، بیمارانی از شهرهای مختلف شرق گیلان و غرب مازندران را پذیرش میکند که آمار بسیار خوب و قابل ذکری در مقایسه با دیگر بیمارستانهای منطقه است.

دکتر علیپور در بخشی از سخنان خود به اخذ مجوز MRI برای این بیمارستان اشاره داشت و ضمن تشکر از دکتر فلاچای و دیگر همکاران برای تلاشهای آنان در این امر اظهار کرد:
سال گذشته این بیمارستان از سوی سازمان بهداشت جهانی به دریافت جایزه و قرارگیری در لیست بیمارستانهای موفق در مهار کرونا نائل شد.

وی گفت: بیمارستانهای حشمت، رازی، پورسینا در رشت نیز در این لیست قرار دارند و بیمارستان پیروز لاهیجان پس از رشت تنها مرکز درمانی تقدیر شده در گیلان بوده است.

مشکلات مربوط به سقف ساختمان بیمارستان پیروز، خرابی آسانسورها و معضلات سرمایشی ضعف های مهمی که نیاز به رسیدگی فوری است

رئیس بیمارستان پیروز لاهیجان در بیان ضعف های مهم موجود در این مرکز درمانی به مشکلات سقف بیمارستان که به سبک مسطح و غیر شیروانی ساخته شده و همچنین ضعف و خرابی تعدادی از آسانسورهای بیمارستان اشاره نمود و گفت: امیدواریم بتوانیم بر این مشکلات نیز فائق شویـم. وی همچنیـن به نارسایی سیستم سرمایشی بیمارستان اشاره داشت و گفت با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی ۹ میلیارد از هزینه تعویض چیلرها تامین شده و با پرداخت ۹ میلیارد دیگر تا ۳ یا ۴ ماه آینده ، سیستم سرمایشی جدید را راه اندازی خواهیم نمود.

دکتر مریم فلاچای نیز در این جلسه با ذکر اینکه خرابی دستگاهها و تجهیزات بیمارستان مشکلات فراوانی را برای پرسنل و بیماران بوجود می آورد گفت: با همت خیرین داوطلب میتوان بخشی از کمبود در تجهیزات را جبران نمود که از اینجا از نوعدوستی آنان کمال تشکر را داریـم.
وی اظهار کرد: با توسعه بیمارستان، اجرای آنڗیوگرافی، سیتو انژیوگرافی ، استندگذاری و امور دیگری را در این بیمارستان انجام خواهیم داد.
وی در پاسخ مدیر مسئول همای خبر در تعداد بیماری که تحت پوشش هر پرستار است گفت: عموما هر پرستار، پرستاری از ۶ الی ۸ بیمار رابر عهده دارد و این مرکز درمانی دارای ۱۳ تخت دیالیز است که عملا و به علت خرابی ۱۱ عدد از آنها فعال هستند.
دکتر فلاچای از خیرینی که در تجهیز بیمارستان پیروز نقش اجرایی داشته و دارند تقدیر نمود.

دکتر محمدصادق پیروز، چشم پزشک بازنشسته و از خیرین صاحبنام گیلان دو ملک خود در میدان آرژانین تهران و دیگری زمینی در لاهیجان را به دانشگاه گیلان برای توسعه و تجهیز بخشهای درمانی بیمارستان پیروز لاهیجان اهدا نموده است که بعد از فوت ایشان، عواید این دو ملک منحصرا برای بیمارستان پیروز لاهیجان صرف شود .
وی در سخنرانی در جمع رسانه های گیلان گفت: شهروندان و جامعه پزشکی را به پاکی، صداقت و نوعدوستی سفارش میکنم. این خیر گیلانی اعلام کرد بنده اکنون ۱۰۳ ساله هستم و ۷۰ سال از عمر خود را ( ۱۳۹۵ -۱۳۲۵) به طبابت در رشته چشم پزشکی مشغول بوده ام و همچنان به خیرات و اهدای اموال برای ارتقاء سطح کیفی درمان در گیلان خواهم پرداخت.

علیپور رئیس بیمارستان پیروز لاهیجان گفت: پس از خیرات و اقدامات انسان دوستانه دکتر پیروز که انسانی برگزیده و بسیار نیکوکار است، خیرین دیگری از رشت، لاهیجان و دیگر شهرها با تامین دستگاه زباله سوز، تهیه تجهیزات و اهدای ملک، از این مرکز درمانی حمایت کردند که اقدامات ارزشمند آنان را ارج می‌نهیم و نام نیک آنان در زمره خیرین جهان ماندگار خواهد ماند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان