گروه : ورزشی

تیم ملی با وجود شایستگی از رسیدن به فینال و کسب عنوان قهرمانی بازماند و این برای تیمی که داعیه قهرمانی و تنها دو قدم با آن فاصله داشت، چیزی جز شکست نیست.

کاشف خبر / سرمربی تیم ملی با هزار و یک دلیل می‌خواهد به همه ثابت کند که تیمش خوب بوده و چیزی برای قهرمانی کم نداشته است.

روزنامه جوان نوشت:قلعه‌نویی حتی معتقد است در دیداری که نتیجه آن منجر به حذف ایران از جام ملت‌ها شده هم خوب بازی کرده و متوسل به آمار و ارقام می‌شود، اما به این نکته مهم توجه نمی‌کند که دستش برای رقبا رو شده بوده و او باید برای کسب پیروزی تغییر تاکتیک می‌داد. مسئله‌ای که سرمربی تیم ملی باید به آن بیشتر از همیشه دقت کند درست همین «قبول اشتباه» است. قلعه‌نویی، اما در صحبت‌هایی که دوشنبه شب از رسانه ملی پخش شد، نشان داد به هیچ عنوان نمی‌خواهد بپذیرد که اشتباه داشته و همچنان بر این باور است که تیمش فوتبالی بدون نقص را به نمایش گذاشته است.

باید به سرمربی تیم ملی یادآور شد که اگر تیم خوب بازی کرده پس باید نتیجه مطلوب را هم کسب می‌کرده و امروز مجبور به عذرخواهی نبودید، اما وقتی عذرخواهی می‌کنید، یعنی کار درست انجام نشده است. یعنی ایرادی وجود داشته که باید برطرف شود تا در آینده نتیجه لازم به دست آید، اما سرمربی تیم ملی فقط عذرخواهی می‌کند و اشتباهات و نقایص را نه باور دارد و نه قبول می‌کند. طبیعی است، در چنین شرایطی هیچ عزمی هم برای برطرف کردن ایرادات و اشکالات شکل نمی‌گیرد و با ادامه همین روند موفقیتی هم کسب نخواهد شد.

ناگفته پیداست که قبول اشتباه و حرکت در مسیر رفع آن یکی از عوامل اصلی کسب پیروزی در میدان‌های پیش‌رو محسوب می‌شود، اما شرط لازم برای رسیدن به این مهم همان قبول اشتباهات است که سرمربی تیم ملی از آن طفره می‌رود. به عنوان نمونه می‌توان به عکس‌العمل قلعه‌نویی در خصوص دریافت هفت گل در شش بازی اشاره کرد که باز هم به ارکان درست خط دفاعی تیمش اشاره می‌کند. یا اینکه در پاسخ به عدم استفاده درست از بازیکنان نیمکت‌نشین پاسخ می‌دهد که منتظر بوده کار به وقت‌های اضافه کشیده شود، درحالی‌که تیمش در همان ۹۰ ذقیقه هم از حریف عقب بوده، اما چاره‌ای برای این عقب‌افتادگی نداشته است.

عذرخواهی قلعه‌نویی از مردم یک حرکت پسندیده است، اماای کاش سرمربی تیم ملی حالا که قرار است با این تیم به کار ادامه دهد و تیم ملی را جوان کند به اشتباهات تاکتیکی و تکنیکی خود، کادر فنی و بازیکنانش هم پی ببرد تا بتواند تیم ملی را آنگونه که باید و شاید رهبری کند و در مسیر موفقیت قدم بردارد. امیر قلعه‌نویی باید بپذیرد که اشتباهاتی داشته و تیمش با مشکلاتی روبه‌رو بوده و باید برای جبران این اشتباهات برنامه داشته باشد، چیزی که فعلاً در او دیده نمی‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان